Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +5 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Zvejnieks: ir kuģi, kas zvejo nevis zivis, bet metālus

Vētrā nogrimušā kuģa Beverīna apkalpes meklēšana pirmdien arī nav nesusi jaunas ziņas krastā palicējiem – neviens no pazudušajiem kuģa apkalpes locekļiem pagaidām nav atrasts. Taču zvejnieki zina stāstīt, ka ir kuģi, kas zivju vietā «zvejo» metālus.Diena jau rakstīja, ka sestdien Jūras spēku flotiles mīnu kuģu eskadras ūdenslīdēju komanda turpināja meklēšanu zem ūdens, apsekojot visas vētrā nogrimušā kuģa Beverīna telpas, un sešu apkalpes locekļu mirstīgās atliekas neatrada.

Apskatot kuģa kravas telpu, ūdenslīdēji konstatēja tajā vara kabeļa ruļļus, kas, vizuāli apskatot, nebija nostiprināti un visi atrodas kuģa vienā - kreisajā - pusē. Iespējams, tāpēc kuģis sasvērās un ātri nogrima.Līdztekus citiem vēl neatbildētiem jautājumiem par _Beverīnai _liktenīgo vētras nakti skaidrojot, kas tā bija par metālu kravu, ko veda kuģis, uzrunātie zvejnieki nebija izbrīnīti, jo vairāk vai mazāk par «metālu zvejošanu» bija dzirdējuši.Jānis, kurš šobrīd ar zveju jūrā vairs nenodarbojas, bet ir to darījis daudzus gadus, arī zina par metāla «zvejošanu». «Ja nebūtu ienesīgi, neviens ar to nenodarbotos,» ir pārliecināts Jānis. Viņš dzirdējis, ka ar krāsainā metāla celšanu ārā no jūras Liepājā nodarbojas četri kuģi, taču konkrēti vārdā nevienu nemin.«Nezinu, vai tas ir atļauts vai neatļauts – kabeļi jau skaitās bezsaimnieka manta,» lēš Jānis. «Pie Liepājas visi kabeļi jau esot izzvejoti. Cik zinu, _Beverīna _jau gāja poļu zonā.»Savukārt kuģa _Gints_, kurš vētras naktī sniedza palīdzību bez dzinēja palikušajai _Beverīnai_, īpašnieks un Latvijas Zivsaimnieku asociācijas vadītājs Inārijs Voits teic, ka neesot veicis aptauju, cik kuģu nodarbojas ar tūristu pārvadāšanu, cik – ar krāsaino metālu. «Kad kāds Gauju attīra no metāliem un riepām, tad visi slavina: «Re, kādi malači!» Bet, kad zvejnieks atrod kādu papildu ienesīgu nodarbi, tad uz viņiem rāda ar pirkstu,» saka I.Voits. «Kas nav aizliegts, ir atļauts,» viņš ir pārliecināts.Uz jautājumu, vai kuģu īpašnieki par nodoto metālu saņemto naudu uzrāda arī savā bilancē, I.Voits atbild: «To lai kontrolē Valsts ieņēmumu dienests!» Viņš skaidro, ka šādi iegūtai naudai būtu jāparādās ārkārtas ieņēmumu ailītē.I.Voits apšauba, ka _Beverīna _būtu gājusi poļu ūdeņos, tomēr uzsver, ka tas nebūtu nekas neparasts. «Vienīgi tādā gadījumā normāli būtu, ja viņi informētu poļus, ka viņi taisās viņu ūdeņos zvejot metālu. Jo licencē ir uzrādīta tikai zvejniecība,» paskaidro I.Voits.Pēc bijušā zvejnieka Jāņa domām, nenostiprinātā vara kabeļu ruļļu krava bija viens no _Beverīnas _nogrimšanas iemesliem. «Tas jau nav kravas kuģis. Kravas kuģiem ir speciāli stiprinājumi, troses. Zvejas kuģi metālu nostiprināt nevar. Akurāti saliek, bet jūra ir jūra. Ja kuģi noliek uz borta, tad viss,» teic zvejnieks.Jau vēstīts, ka jūrā pie Liepājas pagājušajā otrdienā vēlu vakarā nogrima zvejas kuģis _Beverīna_. Uz kuģa bija sešu cilvēku apkalpe - 1967.gadā dzimušie Sergejs Naļimovs un kuģa kapteinis Sergejs Volkovs, 1956.gadā dzimušais kuģa mehāniķis Dainis Bagātais, 1963.gadā dzimušais Igors Gergeša, 1957.gadā dzimušais Igors Semjonovs un 1961.gadā dzimušais Valērijs Gavriško.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

LASI VĒL:

"Beverīnas" īpašnieks nogrimušā kuģa vraku no jūras izcelt neplāno

"Beverīnas" vrakā atrod nenostiprinātus vara kabeļa ruļļus

Par "Beverīnas" nogrimšanu uzpeld jaunas, savstarpēji konfliktējošas detaļas

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Ziņas

Vairāk Ziņas


Politika

Vairāk Politika


Rīgā

Vairāk Rīgā


Novados

Vairāk Novados


Kriminālziņas

Vairāk Kriminālziņas