34 lidaparāti un 40 kuģu no astoņām valstīm pirmdien turpināja meklēšanas darbus rajonā, kurā sestdienas rītā pēkšņi pārtrūka sakari starp aviokompānijas Malaysia Airlines lidaparāta - tas lidoja no Malaizijas galvaspilsētas Kualalumpuras uz Ķīnas galvaspilsētu Pekinu - apkalpi un gaisa satiksmes kontroli.
Avārijas izmeklētājus pirmdien piemeklēja trīskārša vilšanās. Izrādījās, ka eļļas plankumi, kas bija pamanīti iespējamajā aviokatastrofas rajonā, nebija aviodegviela, vēsta Reuters. Savukārt no lidmašīnas pamanītais dreifējošais objekts, ko uzskatīja par avarējušā lidaparāta glābšanas plostu, izrādījās apsūnojusi kabeļu spole. Glābējiem uz ūdens arī neizdevās uziet taisnstūra objektu, kas no gaisa bija izskatījies pēc lidmašīnas durvīm.
Izmeklētāji kā iespējamos aviokatastrofas iemeslus izskata terora aktu, sprādzienu, lidmašīnas dzinēju bojājumus, ekstrēmu turbulenci, pilota kļūdu vai pat pašnāvību. Lai noskaidrotu patiesos lidmašīnas avārijas cēloņus, nepieciešams iegūt datus no tā saucamās melnās kastes un sīki izpētīt atlūzas. Izmeklēšanas process var ilgt no vairākiem mēnešiem līdz pat gadiem.
Neatbildēts ir jautājums, kā mīklaini pazudušajā lidmašīnā varēja iekļūt divas personas ar zagtām pasēm, kas piederējušas Itālijas un Austrijas pilsoņiem. Šīs pases 2012. un 2013. gadā ir nozagtas Taizemē.
Plašāk lasiet Ulda Ķezbera rakstā Lidmašīnas atlūzas neatrod otrdienas, 11.marta, laikraksta Diena 14.lpp.!