Pekina ir vairākkārt paziņojusi, ka ir pret šo shēmu, kura stājās spēkā 1.janvārī un nosaka nodevu lidojumiem ES gaisa telpā, pamatojoties uz oglekļa emisijām. Pret šo shēmu ir vairāk nekā 20 valstis, tostarp Indija, Krievija un ASV.
Ķīnas Valsts padome (valdība) savā interneta vietnē paziņoja, ka saskaņā ar Ķīnas Civilās aviācijas pārvaldes nesen izdotu rīkojumu visām transporta aviokompānijām Ķīnā ir aizliegts piedalīties ES ETS un palielināt lidojuma maksu vai noteikt jaunas nodevas saistībā ar šo shēmu.
Aizliegums noteikts dažas nedēļas pēc Ķīnas Gaisa transporta asociācijas paziņojuma, ka tās locekles neatbalsta ETS un apsver "pretpasākumus" pret to.
Ķīna ir paudusi bažas, ka šī shēma radīs tās aviosabiedrībām papildu izdevumus - 95 miljonus eiro (67 miljonus latu) gadā, turklāt līdz 2020.gadam šie izdevumi varētu gandrīz četrkāršoties.
Eiropas Komisija (EK) apgalvo, ka aviosabiedrībām saskaņā ar šo shēmu būtu jāpalielina divvirzienu tālā lidojuma cena par summu no četriem līdz 24 eiro (2,8 līdz 16,9 eiro) un ka aviosabiedrības to varot atļauties.
Dažas aviosabiedrības jau ir palielinājušas biļešu cenas kopš šīs shēmas stāšanās spēkā.
ES ir paziņojusi, ka aviosabiedrībām, kas atsakās ievērot ETS, var tikt piespriesti naudassodi un ekstrēmos gadījumos var tikt liegtas tiesības nolaisties ES teritorijā.