Patlaban dzelzceļa līnija no Cjinhai uz Tibetu, kas ir augstākā pasaulē, savieno Pekinu ar Lhasu, jo Ķīna cenšas attīstīt tirdzniecību pāri Himalajiem. Šīs līnijas pagarināšana tiekot apsvērta pēc Nepālas lūguma.
"Līnijai, visticamāk, būs jāiet cauri Džomolungmam [Everestam] un strādniekiem tādēļ varētu būt jārok ļoti gari tuneļi," norādījis Ķīnas Inženieru akadēmijas pārstāvis Vangs Mengšu. Himalaji un straujās augstuma maiņas nozīmē, ka neviena vilciena ātrums nevarētu pārsniegt 120 kilometrus stundā.
Eksperts pastāstījis, ka Ķīnas amatpersonas sākušas sagatavošanās darbus, un patlaban dzelzceļa tīklu plānots pabeigt līdz 2020.gadam, un, galu galā, to varētu pagarināt līdz Katmandu un Indijai, kas Ķīnai sniegtu pieeju lieliem tirgiem.
Ķīnas laikraksts China Daily raksta, ka plānotā dzelzceļa līnija uz Nepālu attīstītu abu valstu savstarpējo tirdzniecību un tūrismu. Uz Nepālu, kur atrodas 14 pasaules augstākās virsotnes, kas pārsniedz 8000 metru, katru gadu dodas simtiem Ķīnas tūristu.
Tomēr vides aizsardzības aktīvisti ir noraizējušies par to, kādu iespaidu dzelzceļa līnija varētu atstāt uz vienu no trauslākajām pasaules ekosistēmām.
Ķīna apgalvo, ka dzelzceļa līnija samazinātu nabadzību, radītu darba vietas un tūrisma plūsmu, kā arī varētu mazināt tibetiešu bēgļu aizplūšanu uz Indiju, kas ir Tibetas garīgā līdera Dalailamas pagaidu patvērums.
Iecere arī apliecina Ķīnas pieaugošo ietekmi kaimiņvalstī Nepālā, kas saņem palīdzību no Pekinas 128 miljonu dolāru apmērā papildus lielām investīcijām hidroenerģijā un telekomunikācijās.