Abu valstu kopīgajā paziņojumā teikts, ka projekta īstenošanas sākums atlikts līdz 2020.gada maijam, un tagad tiek plānots, ka 350 kilometru dzelzceļš, pa kuru no Singapūras līdz Malaizijas galvaspilsētai Kualalumpurai varēs nokļūt pusotrā stundā, tiks atklāts 2031.gada 1.janvārī. Pēc analītiķu vērtējuma, projekta īstenošana varētu izmaksāt 15 miljardus eiro.
Līdz ar to tiek pārtraukts starptautiskais iepirkuma konkurss par dzelzceļa būvi.
Projekta īstenošanas atlikšanas dēļ Malaizija kompensēs Singapūrai zaudējumus 15 miljonu Singapūras dolāru (9,4 miljonu eiro) apmērā. Ja vēlāk tiks nolemts vēl atlikt projekta īstenošanas sākumu, kompensācijas summa pieaugs.
Malaizijas valsts budžeta deficīts sasniedzis 220 miljardus eiro, un, kopš pēc uzvaras vēlēšanās maijā premjerministra amatā atgriezās Mahatirs bin Mohammads, viņš veic pasākumus deficīta samazināšanai.
Augustā Mahatirs paziņoja, ka Malaizija pārtrauks īstenot trīs Ķīnas atbalstītus infrastruktūras projektus 19 miljardu eiro vērtībā. Šie projekti ir dzelzceļa līnija, kas savienotu kontinentālās Malaizijas austrumkrastu ar Taizemes dienvidiem un Kualalumpuru, kā arī divi gāzes cauruļvadi - viens Malakas pussalā, bet otrs Kalimantānas salā.