Jau ziņots, ka Vašingtonā pirmdienas vakara sastrēgumstundā sadūrušies divi metro vilcieni, vēsta CNN.
Vašingtonas metro vilcieniem ir datorizēta signalizācijas sistēma, kurai būtu jānovērš sadursme. Bīstamās situācijās jānostrādā automātiskajai bremzēšanas sistēmai. Teorētiski šai sistēmai sadursme bija jānovērš pilnībā, raksta mediji.
Tomēr arī pirms četriem gadiem – 2005.gada jūnijā – Vašingtonas metro jau bija fiksēts īslaicīgs signalizacijas sistēmas pātraukums. Toreiz vilciena vadītajiem, lai izvairītos no sadursmes, nācās bremzēt ar rokas bremzi.
Pirmdienas negadījumā cietušie apgalvo, ka viens vilciens uztriecās otram pilnā ātrumā – sieviete, kas vadīja vilcienu, pat neesot mēģinājusi bremzēt. Turklāt sadursme notika gaišā dienas laikā skaidros laikapstākļos, pat ne tunelī. Tiek pieļauts, ka ar vilciena vadītāju kaut kas varēja notikt un viņa nespēja iedarbināt bremzes. To uzzināt nav iespējams, jo vilciena vadītāja ir gājusi bojā.
Varas iestādes un metro vadība ir pazņojusi, ka sākta izmeklēšana. Par katastrofas iemesliem oficiāli nekas netiek ziņots.
ASV galvaspilsētas mērs Adrians Fenti notikušo katastrofu novērtējis kā «pašu briesmīgāko visā mūsu metro vēsturē». «Viens no vagoniem bija saspiests gandrīz pilnībā. Glābēji nav līdz galam pārliecināti, ka visus no tā izvilkuši,» teica mērs preses konferencē.
Vismaz 76 cilvēki ir ievainoti. No viņiem 56 ir viegli ievainojumi, bet 12 ir vidēji smagi ievainoti, savukārt par divu ievainoto dzīvību cīnās ārsti.
Katastrofa notika pirmdienas pēcpusdienā ap plkst. 17 pēc vietējā laika.
Kā vēsta drošības dienesti, viņiem neesot ziņu, ka vilcienu sadursmē būtu vainojami teroristi. Tomēr notikuma vietā strādā ne tikai glābēji, bet arī drošības speciālisti.
Šis ir otrs liels negadījums ASV galvaspilsētas metro, kurā gājuši bojā cilvēki. Pirmais notika 1982.gada janvārī, kad bojā gāja trīs cilvēki.
(precizēts bojāgājušo skaits)