Indonēzijas satiksmes ministrs Budi Karva vietējām aviokompānijām Lion Air un Garuda licis rūpīgi pārbaudīt visus MAX 8 versijas lidaparātus lidsabiedrību flotēs.
"Vakar nosūtījām vēstuli Lion Air un Garuda, pieprasot veikt lidmašīnu pārbaudi. Kompānijas rezultātus nodos Nacionālās Satiksmes drošības komitejas ekspertiem, lai palīdzētu izmeklēšanas gaitā," otrdien žurnālistiem paziņoja Budi.
Šobrīd Lion Air rīcībā ir astoņas Boeing 737 MAX 8 lidmašīnas, kamēr Garuda - viens šāds aviolaineris. Portāls Diena.lv jau vakar vēstīja, ka konkrētā 737 versija ir pavisam "svaiga" un Lion Air šī modeļa lidmašīnas sāka izmantot pirmā pasaulē. Konkrētā lidmašīna, kas neilgi pēc pacelšanās iegāzās jūrā, ekspluatācijā bija vien kopš šā gada 15. augusta.
"Mēs zinām, ka pilots pieprasīja atļauju atgriezties lidostā. [..] Tomēr, pirms mēs analizējam apkalpes darbības un runājam par iespējamu cilvēka faktoru avārijā, jātiek skaidrībā par lidmašīnu tehnisko stāvokli," piebilda satiksmes ministrs.
Arī lidaparātu ražotājs Boeing, kura 737 sērijas lidaparāti, ieskaitot dažādās to modifikācijas un versijas, ir pasaulē visvairāk pārdotie, paziņojumā pauda nožēlu par avāriju un izteica līdzjūtību bojāgājušo tuviniekiem, kā arī norādīja, ka sniegs visu izmeklētāju pieprasīto informāciju un palīdzēs noskaidrot, kas notika ar reisu JT 610.
Vienlaikus turpinās avārijā bojāgājušo cilvēku mirstīgo atlieku meklēšana un atlūzu vākšana. Amatpersonas nelolo cerības, ka kaut viens no 189 uz klāja esošajiem cilvēkiem varētu būt izdzīvojis katastrofā.
Eksperti norāda, ka pašlaik pieejamā informācija liecina - lidmašīnas apkalpe ar problēmām saskārās jau pāris minūtes pēc pacelšanās. Vien 13 minūtes ilgušais lidojums, balstoties radaru ievāktajos datos, bija nestabils jau no paša sākuma. Pilots atļauju atgriezties pieprasīja trīs minūtes pēc pacelšanās, savukārt lidmašīna sporādiski te pacēlusies augstāk, te strauji zaudējusi augstumu.
Vietnē Aviation Safety apkopotā informācija liecina, ka sākotnēji lidmašīna pacēlusies līdz 640 metru augstumam, tad spēji zaudējusi augstumu par teju 200 metriem un lidojusi 450 metru augstumā. Pēc tam piloti atkal sāka palielināt augstumu, lidaparāts sasniedza 1630 metrus virs jūras līmeņa, bet vairākkārt te strauji nolaidās līdz 1370 metriem, te atkal pacēlās, līdz beidzot piloti zaudēja kontroli un lidmašīna milzīgā ātrumā iegāzās jūrā.