Aptaujā, kas no janvāra līdz februārim tika veikta 47 valstīs, konstatēs, ka 39% respondentu apzināti izvairās no ziņu skatīšanās. Tas ir par 10% vairāk nekā 2017. gadā. Pētījuma autori uzskata, ka cilvēku vēlme distancēties no ziņu dienaskārtības, iespējams, saistīta ar kariem Ukrainā un Tuvajos Austrumos.
Ziņojumā "Digital News Report 2024" teikts, ka cilvēku vēlme izvairīties no ziņām šobrīd ir sasniegusi visu laiku augstāko līmeni. Vēlēšanu procesi vairākās valstīs, tostarp ASV, ir palielinājuši interesi par ziņām šajās valstīs, taču kopumā samazināšanā tendence saglabājas stabila.
To cilvēku īpatsvars, kuri ļoti rūpīgi seko līdzi ziņām, kopš 2017. gada pasaulē samazinājies no 63% līdz 47%.
Piemēram, Lielbritānijā interese par ziņām kopš 2015. gada ir samazinājusies gandrīz uz pusi.
"Acīmredzot ziņu dienaskārtība pēdējos gados ir bijusi īpaši sarežģīta. Bijusi pandēmija, bijuši kari, tāpēc tas, ka cilvēki izjūt nepatiku pret ziņām, ir ļoti dabiska reakcija, lai pasargātu savu garīgo veselību vai vienkārši turpinātu savu dzīvi," britu sabiedriskai raidorganizācijai BBC atzinis viens no ziņojuma autoriem Niks Ņūmens.
Tradicionālo ziņu avotu, piemēram, televīzijas un drukāto plašsaziņas līdzekļu auditorija pēdējo desmit gadu laikā ir krasi samazinājusies. Jaunieši dod priekšroku jaunumiem internetā vai sociālajās saziņas vietnēs. Apvienotajā Karalistē gandrīz trīs ceturtdaļas jeb 73 % aptaujāto norādījuši, ka jaunumus uzzina tiešsaistē, 50 % - no televīzijas un tikai 14 % - no drukātajiem medijiem, liecina pētījuma rezultāti.
Feisbuks joprojām ir vissvarīgākā sociālās saziņas platforma ziņu iegūšanai, lai gan pēdējā laikā tā popularitāte ir mazinājusies. Arī video apmaiņas vietne "YouTube" un "WhatsApp" lietotne joprojām ir svarīgi ziņu avoti, bet "TikTok" piedzīvo uzplaukumu, pirmo reizi popularitātes ziņā apsteidzot "X". Vecuma grupā no 18 līdz 24 gadiem visā pasaulē "TikTok" ir vēl populārāks un sasniedz 23 %.
Ziņojumā teikts, ka video kļūst par arvien nozīmīgāku tiešsaistes ziņu avotu, īpaši jauniešu vidū. Vispievilcīgākie ir īsi ziņu videoklipi, un tieši tādiem materiāliem "TikTok" dod priekšroku.
"Lietotāji izvēlas video, jo tie ir viegli uztverami un nodrošina plašu atbilstoša un saistoša satura klāstu," skaidro Ņūmens.