Mēs mudinām valdības ieviest pilnīgu aizliegumu, lai salauztu tabakas mārketinga tīklu,» _Reuters _to skaidroja organizācijas kustības _Bez tabakas_ direktors Duglass Betčers. Organizācija norāda, ka lielākā daļa smēķētāju savam paradumam pievērsušies pirms pilngadības sasniegšanas, bet gandrīz ceturtdaļa jauno smēķētāju ir jaunāki par desmit gadiem. Tā kā šajā vecumā bērni ir sevišķi viegli ietekmējami, PVO cer, ka reklāmas aizliegums vismaz aizkavēs smēķēšanas sākšanu līdz laikam, kad jaunieši varēs pilnībā apzināties sava lēmuma sekas. Organizācijas veiktā aptaujā noskaidrots, ka vairāk nekā puse bērnu vecumā no 13—15 gadiem pēdējā mēneša laikā bija redzējuši cigarešu reklāmas, bet piektdaļai piederēja kāds priekšmets ar cigarešu ražotāju logotipu. «Jo vairāk jaunieši redz tabakas reklāmas, jo lielāka iespējamība, ka viņi sāks smēķēt,» teikts organizācijas ziņojumā.
PVO grib pilnībā aizliegt tabakas reklāmu
Lai mazinātu tabakas ražotāju iespējas ievilkt bērnus un jauniešus nikotīna atkarībā, nepieciešams visā pasaulē pilnībā aizliegt visu tabakas izstrādājumu reklāmu, piektdien izplatītajā paziņojumā apgalvo Pasaules Veselības organizācija. «Ar pussoļiem nepietiek. Ja tiek aizliegts viens reklāmas veids, tabakas industrija vienkārši pārliek savus milzīgos resursus citur.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.