Ja šajos dzinējos šīs programmatūras tiks atklātas, tad uzņēmums varētu būt spiests palielināt atsaukšanai paredzēto automašīnu skaitu.
Volkswagen septembra beigās izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrētu dīzeļdzinēju tipu, kuriem uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.
Šis skandāls ietekmējis EA 189 dzinējus, kas izstrādāti saskaņā ar Euro 5 izmešu standartu.
Programmatūra ieslēdz izmešu kontroli, kad tā konstatē, ka automašīnai tiek veiktas pārbaudes. Kontrole tiek izslēgta, kad automašīna piedalās satiksmē, tādējādi ļaujot tai radīt palielinātu izmešu apjomu.
Volkswagen norāda, ka uzņēmums sācis pārbaudīt arī EA 288 dzinēju vecākas versijas, taču Eiropā pārdotās versijas nav ietekmētas.