Patlaban Spotify lietotāji var atvērt bezmaksas kontu ar ierobežotām funkcijām un regulāriem reklāmas paziņojumiem vai arī abonēt pakalpojumu un izmantot to bez reklāmām.
Taču biznesa laikraksts Financial Times vēsta, ka lielās ierakstu kompānijas mudinot Spotify mainīt darbības modeli, lai visi pakalpojuma lietotāji maksātu par mūzikas klausīšanos.
Mūzikas ierakstu kompānijas Universal vadītājs Lucians Greindžs kritizējis tā dēvētos freemium modeļus. "Ar reklāmas ieņēmumiem vien nevar uzturēt mūzikas autoru un investoru ekosistēmu," viņš norādījis agrākā intervijā.
Taču Spotify nevēlas atteikties no bezmaksas lietotājiem, jo tas ievērojami mazinātu kopējo pakalpojuma lietotāju skaitu. "Maksas saturs nekad nav bijis veiksmīgs, ja kaut kas netiek piedāvāts bez maksas," teica Džonatans Fosters. "Mēs esam viena no tām mūzikas industrijas kompānijām, kas piedzīvojusi visstraujāko izaugsmi. Mēs nevēlamies destabilizēt izveidojušos situāciju. Mēs uzskatām, ka šis modelis darbojas."
Saskaņā ar jaunākajiem datiem Spotify ir 15 miljoni maksas lietotāju.
Šomēnes amerikāņu hiphopa mūziķa Kendrika Lamara albums To Pimp A Butterfly sasniedza globālu straumēšanas rekordu. Pirmajā dienā to pakalpojumā Spotify noklausījās 9,6 miljoni cilvēku.