Pēc viņa teiktā, sīkākas informācijas par ķīniešu nodomiem šobrīd nav, bet tāda interese varētu liecināt par viņu vēlmi piedalīties Eiropas sliežu platuma trases projekta konkursos vai par citiem priekšlikumiem."Viņi grib iepazīties ar šiem projektiem Latvijā un Igaunijā un atbraukt pie mums. Pagaidām nevaru iedomāties, ko viņi domā un ko vēlas," ziņu aģentūrai BNS sacījis Dailīdka. "Varu tikai pieņemt, ka viņi gribētu piedalīties konkursā, bet varbūt (..) plāno piedalīties ar kādiem citiem piedāvājumiem."Lietuvos geležinkeliai pārstāvis Vidmants Guds ziņu aģentūrai BNS norādījis, ka Ķīnas kompānijas pārstāvji Lietuvu apciemos laikā no 5. līdz 11.janvārim.Saskaņā ar portāla Lrytas.lt avotu datiem ķīnieši Lietuvas pārstāvjiem piedāvājuši savus pakalpojumus Rail Baltica projektā. Viņi gribētu tajā investēt vai to pārņemt. Ķīnas kompānijas piedāvājušas arī atsūtīt visu projektam nepieciešamo darbaspēku.Premjerministra Aļģirda Butkeviča preses pārstāve Evelina Butkute-Lazdauskiene ziņu aģentūrai BNS sacījusi, ka nevar apstiprināt, vai ķīnieši patiešām grib investēt Rail Baltica projektā. Tiesa gan, viņa atzinusi, ka novembrī, kad premjers viesojās Ķīnā, ticis runāts, ka Lietuva varētu ciešāk iesaistīties projektā Viena josla - viens ceļš. "Tika runāts, ka mums ir laba infrastruktūra, tiek attīstīts Rail Baltica, vilcieni Saule, Vikings, un viņi varētu piedalīties projektā Viena josla - viens ceļš.Satiksmes ministra pārstāvis Ričards Slapšis gan norādījis, ka ķīniešu investīcijas "Rail Baltica" projektā šobrīd uzskatāmas drīzāk par "teorētiskiem pieņēmumiem" un nekādi konkrēti piedāvājumi vēl nav saņemti.Kompānija China Railway Corporation (CRC) pārvalda aptuveni 5700 dzelzceļa stacijas un pārdod pāri par četriem miljoniem biļešu dienā.Novembra beigās Pekinā notika Lietuvas un Ķīnas uzņēmēju forums, kura laikā parakstīti 11 dažādi līgumi, kas pavērs ceļu Ķīnas investīcijām Lietuvā.Ķīnas rūpniecības korporācija China Merchants Group (CMG) ar Lietuvos geležinkeliai parakstījusi līgumu par ekspeditoru un loģistikas uzņēmuma izveidi. CMG gatavojas Klaipēdā veidot loģistikas parku, investēt jūras ostā, kļūt par viena termināļa operatori un potenciālu partneri tālākā ostas attīstīšanā. Tā arī risina sarunas ar starptautisko ostu termināļu operatori Terminal Investment Limited par investīcijām vienā no lielākajām Klaipēdas ostas kravu kompānijām Klaipedos Smelte.Tikmēr Pekinas kompānija Beijing Energy Investment Holding gribētu investēt 300 līdz 400 miljonus eiro Kauņas koģenerācijas stacijā.
Lietuvos geležinkeliai vadītājs: Par Rail Baltica projektu interesējas Ķīna
Pasaules lielākās dzelzceļu operatores - Ķīnas korporācijas China Railway Corporation (CRC) - meitasuzņēmums China Railway Corporation International interesējas par triju Baltijas valstu dzelzceļa projektu Rail Baltica un vēlas ar to iepazīties, pastāstījis Lietuvas valsts dzelzceļa kompānijas Lietuvos geležinkeliai ģenerāldirektors Stasis Dailīdka.
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.