Sākotnēji arodbiedrības bažījās, ka lēmums varētu nozīmēt 512 darbavietu likvidāciju.
Lidsabiedrība informēja, ka atlaistie darbinieki ir piloti un stjuarti, bet darbiniekus citos amatos atlaišana nav skārusi.
Jau vēstīts, ka augustā Ryanair paziņoja, ka no janvāra slēgs Tenerifes, Lansarotes un Grankanārijas bāzes Kanāriju salās, kā arī bāzi Žironā, šādu lēmumu skaidrojot ar pārmērīgu piedāvājumu Eiropas tuvo reisu tirgū.
Vēlāk gan lēmums par Žironas bāzes slēgšanu tika atcelts.
Daļēji lēmums tika pamatots arī ar kompānijas Boeing lidmašīnu 737 MAX piegāžu kavēšanos, kas radījis situāciju, ka kompānijai ir vairāk pilotu un stjuartu nekā nepieciešams.
"Mums nepietiek lidmašīnu, tādēļ mēs slēdzam bāzes," preses konferencē Madridē sacīja Ryanair personāldaļas direktors Derels Hjūss.
Viņš piebilda, ka pagājušajā nedēļā slēgtas trīs bāzes Kanāriju salās un daļa pilotu un stjuartu pārcelti darbā citviet Eiropā.
Hjūss apliecināja, ka bāze Žironā netika slēgta, jo tur bāzētie darbinieki parakstīja jaunus līgumus, kas nosaka, ka viņu darbs ir sezonāls.
Jaunie līgumi paredz, ka darbiniekam darbs tiek nodrošināts deviņus mēnešus gadā, kas nozīmē, ka viņu gada alga saruks par apmēram 25%, iepriekš informēja arodbiedrība USO.
Kompānijas pārstāvis sacīja, ka apmēram 100 Ryanair bāzes Žironā darbinieki pieņēma jaunos nosacījumus, bet pārējie darbu zaudēja.
Ryanair mārketinga direktors Kenijs Džeikobss sacīja, ka kompānija sagaida, ka Boeing martā vai aprīlī tai piegādās līdz desmit 737 MAX lidmašīnām, tomēr pagaidām netiekot plānots atvērt bāzes Kanāriju salās.
Piektdien Ryanair paaugstināja peļņas prognozi šim finanšu gadam, kas beigsies martā, paziņojot, ka biļešu rezervācijas rādītāji ir spēcīgi un Ziemassvētku un Jaungada laikā bijuši labāki nekā iepriekš gaidīts.