Ceļojumu ar kruīza kuģiem industrijai atgūstot pirms Covid-19 pandēmijas pieredzēto popularitāti, lielākās kruīzu operatorfirmas atgriežas pie plāniem par arvien lielāku kuģu būvi. Tiek spriests par to, kā padarīt kruīza kuģus ekonomiskākus ekspluatācijā un videi draudzīgākus. Šonedēļ kodoltehnoloģiju uzņēmums Newcleo paziņoja, ka izveidojis aliansi ar vienu no pasaules lielākajiem kuģubūvētājiem Fincantieri un starptautisko inženierkonsultantu un sertifikācijas konglomerātu RINA, lai izpētītu iespējas izveidot modernus minikodolreaktorus, ar kuriem nākotnē varētu darbināt lielos kruīza kuģus.
Atgūst popularitāti
Covid-19 pandēmija izraisīja milzīgu krīzi kruīza kuģu pārvadājumu industrijā, radot jautājumu, cik drīz un vai vispār tā spēs atgūties. Atbilstoši Cruise Lines International Association datiem 2020. gadā kruīza kuģu pasažieru skaits pasaulē samazinājās par 80%. Taču pēc neilgas pauzes lielās kruīzu operatorfirmas nolēma turpināt attīstīt iesāktos projektus, un tagad kruīzu industrija piedzīvo strauju attīstību un uzplaukumu. Cruise Lines International Association prognozē, ka 2023. gadā kruīzu pasažieru skaits pārsniegs pirmspandēmijas līmeni un sasniegs 31,5 miljonus.
Visu rakstu lasiet avīzes Diena ceturtdienas, 10. augusta, numurā! Ja vēlaties laikraksta saturu turpmāk lasīt drukātā formātā, to iespējams abonēt ŠEIT!