Elektroauto pircēji šajā valstī atbrīvoti no prāviem nodokļiem (salīdzinot ar tradicionālas degvielas auto), kas veicinājis, ka elektrisko spēkratu īpatsvars kopējā auto parkā šā gada sākumā sasniedzis 20% no visām pirmoreiz reģistrētajām automašīnām. Tas būtiski pārsniedz elektroauto popularitāti jebkurā citā valstī.
Tomēr valdības sagatavotajā un Norvēģijas parlamentā iesniegtajā likumprojektā paredzēts atcelt vienreizēju atbrīvojumu no nodokļa tām jaunajām elektriskajām automašīnām, kuru svars pārsniedz divas tonnas.
Skaidrojot ierosinātās nodokļu izmaiņas, finanšu ministrs Sivs Jensens apgalvoja, ka, lai arī elektroauto nav dabai kaitīgo emisiju, lielākie un smagākie elektroauto nodara līdzvērtīgu kaitējumu ceļiem, kā arī, tāpat kā jebkuras automašīnas, noslogo satiksmi kā jebkuras automašīnas, tāpēc brauktuvju uzturēšanas vārdā šo auto īpašniekiem nebūtu piemērojama ievērojamā atlaide.
Priekšlikums nekavējoties nodēvēts par "Tesla nodokli", jo tas galvenokārt ietekmē šī amerikāņu auto ražotāja augstākās klases modeļu cenu. Atceļot nodokļa atlaidi, piemēram, jauna Tesla X maksātu par apmēram 70 000 kronu jeb 7500 eiro vairāk. Valdības piedāvājums izsaucis asas debates.
"Tā ir nodokļu bumba," aģentūrai AFP izteikusies Norvēģijas Elektroauto asociācijas ģenerālsekretāre Kristīna Bū. "Tas ir negaidīti gan autovadītājiem, gan auto ražošanas nozarei, kas ir slikts signāls kā norvēģiem, tā visai pasaulei", jo elektroauto izplatības ziņā Norvēģija ir paraugs citiem.
Viņa uzsvērusi, ka Norvēģijai ir vērienīgs mērķis līdz 2025. gadam pārtraukt pārdot jaunus auto ar iekšdedzes dzinējiem un valsts, kas ir ievērojams naftas produkcijas ražotājs, ir līdz šim dažādi stimulējusi elektrisko automobiļu popularitāti.
Norvēģijā elektroauto īpašniekiem pienākas vēl dažādas priekšrocības - gan jau pieminētie nodokļu atvieglojumi, kas ļauj turīgākajiem iegādāties dārgos Tesla auto par labu cenu, gan arī ļauj bez maksas novietot auto stāvvietās, gan izmantot sabiedriskā transporta joslas.
Priekšlikums par "Tesla nodokli" izpelnījies pretiniekus arī parlamentā. Centriski labējo politisko spēku pārstāvji jau izteikušies, ka 2015. gadā pieņemtajā likumdošanā uzsvērts, ka piešķirtie nodokļu atvieglojumi elektriskajām automašīnām noteikti līdz 2020. gadam.
otrs viedoklis
trusim nejaukajam
Henks