«1,5 kilometru attālumā lidojumu vadības grupa ievēroja, ka pilots palielinājis vertikālo ātrumu. Dispečers pavēlēja ekipāžai pāriet uz horizontālo lidojumu. Kad ekipāža neizpildīja norādījumus, dispečers vairākas reizes pavēlēja doties uz rezerves lidlauku. Tomēr ekipāža turpināja nolaišanos. Diemžēl, tas beidzās traģiski,» Krievijas Gaisa kara spēku Ģenerālštāba vadītāja vietnieku Aleksandru Aļjošinu citē aģentūra Interfax.
A.Aļjošins informē, ka 50 km pirms lidostas Polijas prezidenta lidmašīnas ekipāža saņēmusi informāciju, ka laika apstākļi Smoļenskas lidostā ir sliktāki par pieļaujamo robežu, tādēļ pilots saņēmis ieteikumu lidot uz citu lidlauku. Ekipāža tomēr nolēmusi lidot uz Smoļensku un atlikt lēmuma pieņemšanu līdz pēdējam brīdim. «Tas nav pretrunā praksei, jo galīgo lēmumu par nolaišanos vai lidošanu uz citu lidlauku pieņem ekipāžas komandieris,» vēsta A.Aļjošins. Viņš informē, ka kara lidmašīnu pilotiem dispečeru rīkojumi ir obligāti, savukārt pasažieru lidmašīnām tiem ir ieteikuma raksturs, vēsta Interfax.
Reuters ziņo, ka savulaik L.Kačiņskis jau pavēlējis lidmašīnam pilotam veikt nolaišanos, neraugoties uz lidostas dispečeru iebildumiem. Tas noticis 2008.gada Krievijas un Gruzijas kara laikā, kad L.Kačiņskis devies uz Tbilisi, lai paustu atbalstu Gruzijas prezidentam Mihailam Saakašvili. Tbilisi lidostas darbinieki ieteica Polijas prezidentam lidot atpakaļ, jo stāvoklis Tbilisi apkaimē bija pārāk bīstams, bet L.Kačiņskis licis pilotam turpināt lidojumu un veikt nolaišanos.
(papildināta ar pēdējo rindkopu)