Trotila un nitroglicerīna pēdas atrastas uz 30 pasažieru sēdekļiem, lidmašīnas spārnu savienojuma ar fizelāžu vietā, kā arī uz zemes starp avarējušas lidmašīnas atliekām. Avīze raksta, ka atkārtotā ekspertīze tikusi veikta mēnesi atpakaļ, jo Polijas pusi nav apmierinājuši Krievijas ekspertu secinājumi.
Pēc tam pētījumus katastrofas vietā veica poļu izmeklētāji, tomēr viņiem izdevās iegūt pārāk maz materiālu, lai nonāktu pie viennozīmīgiem secinājumiem. Atkārtotajā ekspertīzē ticis izmantots kāds neminēts mūsdienīgs aprīkojums, turklāt aparāts uzrādījis liela daudzuma sprāgstvielu pēdas.
Polijas puse pagaidām nav izvirzījusi hipotēzi par to, kā trotila pēdas nokļuvušas lidmašīnas atlūzās. Atbilstoši vienai no versijām, sprāgstvielas katastrofas vietā nokļuvušas no II pasaules kara laiku munīcijas, kādas Smoļenskas apkārtnē, kur notika smagas kaujas, joprojām ir ļoti daudz.
Polijas ģenerālprokuratūras pārstāvis Mateušs Martinjuks (Mateusz Martyniuk) paziņoja, ka viņa resors savu viedokli par ekspertīzes rezultātiem izstrādās tuvākajās dienās. Informācija par sprāgstvielām tāpat nodota Polijas premjerministram Donaldam Tuskam. Netiek arī izslēgta iespēja, ka tiks atjaunota Polijas valdības komisijas katastrofas cēloņu izmeklēšanai darbība, ja atklāsies jauni būtiski fakti.