Ierastā kārtība varētu mainīties, jo Vācijas valdības izveidota darba grupa ir rekomendējusi noteikt pastāvīgus ātruma ierobežojumus uz visiem autobāņiem. Tas esot viens no līdzekļiem, kā rūpnieciski attīstītā valsts varētu samazināt siltumnīcas efektu izraisošo gāzu daudzumu, kas daudzkārt pārsniedz Eiropas Savienības (ES) normas. Priekšlikums jau ir izpelnījies kritiku.
Jāsamazina CO2 izmeši
To autobāņu kopgarums, kurus sāka būvēt pagājušā gadsimta trīsdesmitajos gados, mūsdienās sasniedz 13 tūkstošus kilometru un tie savieno visas Vācijas federālās zemes. Likums nenosaka ātruma ierobežojumus uz ātrgaitas šosejām, bet ieteicamais maksimālais pārvietošanās ātrums pa tām ir 130 kilometru stundā. Tikai atsevišķos posmos, piemēram, lielu pilsētu tuvumā vai vietās, kur ir augsts autoavāriju risks, ir noteikti ātruma ierobežojumi.
Vācijas valdības paspārnē izveidota ekspertu grupa, kuras uzdevums ir izstrādāt rekomendācijas, lai samazinātu transportlīdzekļu ar iekšdedzes dzinējiem radīto kaitējumu videi, ierosina noteikt 130 kilometru stundā kā maksimālo pārvietošanās ātrumu pa visām ātrgaitas šosejām, kā tas ir citās Eiropas valstīs. Darba grupa arī rekomendējot no 2023. gada palielināt nodokļus degvielai, atcelt nodokļu atlaides automašīnām ar dīzeļdzinējiem, kā arī noteikt kvotas elektromobiļiem un hibrīdauto, vēsta Deutsche Welle.
Visu rakstu lasiet laikraksta Diena pirmdienas, 28. janvāra, numurā! Ja turpmāk vēlaties Dienas publikācijas lasīt drukātā formātā, laikrakstu iespējams abonēt ŠEIT!
elementāri
Pareizaisvirsraksts
HC