Izveidota Amerikas Savienotajās valstīs pirms aptuveni 100 gadiem, Biznesa administrācijas maģistra programma (MBA) bija atbilde uz tobrīd strauji augošo pieprasījumu pēc jauna tipa profesionāļiem – profesionāliem vadītājiem. Līdz ar to, ka šīs studiju programmas atbalstam tolaik nebija ne teorētiskā materiāla, ne mācību grāmatu, Hārvardas universitātes profesori, kas izveidoja vienu no pirmajām šāda veida programmām, radīja jaunu mācību rīku: tam pamatā bija reāli uzņēmējdarbības problēmu piemēri (business case) un studenti tika aicināti tos apspriest un atrisināt problēmas. Tieši šī metode ir definējusi MBA programmu dabu – orientācija uz reālās dzīves praktiskajām zināšanām ir pamatā visām modernajām MBA programmām.
Lai arī MBA programmu saturs un dizains atšķiras no programmas uz programmu, labākās no tām sniedz pieredzi, kas palīdz personai piemītošo vadītāja potenciālu realizēt dzīvē. Tas iespējams, pateicoties interaktīvām mācību metodēm, kas ietver komandas darbu, prasmju attīstīšanas uzdevumus, reālus konsultāciju projektus un citas lietas. Līdz ar to, ka prasmes un zināšanas, kas nepieciešamas veiksmīgai vadītāja karjerai, nepārtraukti mainās, labākās MBA programmas nekoncentrējas uz tehnisku prasmju – specifisku grāmatvedības metožu, finanšu formulu – iemācīšanu, bet palīdz apmācāmajiem attīstīt īpašu domāšanas un uzvedības veidu, kas ļauj viņiem pašiem atrast atbildes mainīgajos tirgus apstākļos.
Vēl viena laba MBA programmu pazīme ir, ka tajās tiek pievērsta uzmanība līderības attīstīšanai. MBA programmas ir veidotas tā, lai attīstītu prasmi cilvēku vadīšanā un līderībā. Kamēr finanses, grāmatvedība, mārketings un vadības kursi būs kā pamats sekmīgai lēmumu pieņemšanai, uzmanība, kas tiek pievērsta emocionālajai inteliģencei, komandas dinamikai, laika vadībai un līderības efektivitātei, ļauj veicināt katras personas spēju iedvesmot, motivēt un iesaistīt cilvēkus.
Ņemot vērā, ka arvien pieaug MBA programmu skaits un tipi, izvēlēties pareizo kļūst arvien sarežģītāk. Izvēle par labu MBA programmai, kas piedāvā dziļu profesionālo un personīgo transformāciju, ir labākais veids, kā izvairīties no vienkāršas sekošanas modei, gūstot neatsveramu pieredzi sev un savai kompānijai.
Prezentācija Rīgā
Tieši tāpēc aicinām jūs apmeklēt mūsu Meistarklasi Rīgā "Market Analysis and Positioning: The Key to Successful Marketing”, kuru vadīs profesors Džo Ponss (Joe Pons) – viens no vadošajiem Eiropas profesoriem, kas izmanto "business case" mācību metodi. Tā notiks
- otrdien, 2009.gada 27.janvārī, plkst.18:00 Reval Hotel Rīdzene zālē "Bastejs" (Reimersa iela 1, Rīga). Lūdzu, reģistrējieties te!
Nāciet un gūstiet pieredzi mūsu Meistarklasē, uzziniet vairāk par mūsu programmām, satieciet IEDC mācībspēkus! Reģistrējieties te!
Par IEDC:
"IEDC sauklis "Skola ar uzskatu" ir tai ļoti piemērots, jo IEDC tiešām sniedz citādu perspektīvu katram, kas iesaistījies tās izglītības sistēmā. Tā ir īsta privilēģija, ka man uz savu dzīvi ir cits skats... IEDC skats," saka Dardans Sejdiu (Dardan Sejdiu), Slovēnijas/Kosovas Pensiju fonda valdes priekšsēdētājs, 2007.gada MBA absolvents.
"Pēc Bledā pavadītā laika es saprotu, ka pirms tam esmu ilgstoši braucis pa garu tuneli bez skata uz to, kas notiek apkārt. Pēc programmas, kurā bija iespēja izrunāties ar kolēģiem, profesoriem, esmu spējīgs saskatīt lietas, kuras iepriekš neredzēju," saka Benedikts Binder-Krieglsteins (Benedikt Binder-Krieglstein), Neupack GmbH, Austrija, 2006.-07.gada MBA absolvents.
"Es vienmēr esmu augstu vērtējis zināšanas un iespēju mācīties. IEDC es to varēju darīt skaistā vidē ar lielisku nodrošinājumu, kopā ar brīnišķīgiem kolēģiem un mācībspēkiem," saka Ričards Boldvins (Richard Baldwin), BlomInfo, Lielbritānija, 2003.gada MBA absolvents.