It kā jau tiks atvēlēta jauna klase, skola apmaksās remontu. Bet 2009. gadā tābrīža 10.a klase ar savu audzinātāju Sandru Kivlenieci uzvarēja veikalu tīkla Maxima un laikraksta Latvijas Avīze rīkotajā konkursā Maximālā klase, laimējot Ls 1500. Šī nauda līdz pēdējam santīmam tika ieguldīta 18. kabineta remontā. Skolēni tajā visu paveikuši savām rokām - lauzuši vecās grīdas, mazgājuši griestus, līmējuši stikla gleznas un veikuši vēl daudzus darbiņus. Šajā kabinetā nav ieguldīta tikai mūsu nauda, bet arī katra mūsu dvēseles daļiņa, jo katrs, pat mazākais sīkums bijis piemērots tieši šim kabinetam. Kāpēc nevar mājturības kabinetu paplašināt, apvienojot ar neizmantotajām telpām blakus? Kāpēc jāiznīcina klase? Kāpēc neizmantot ēku, kura atrodas skolas teritorijā un kur agrāk atradās traktoru darbnīcas? Uz šiem jautājumiem pagaidām atbilžu nav. Kā mums rīkoties, lai saglabātu klasi?
Arita Līvānos
Atbild IZM speciālisti":
Skolu ēku un telpu nodrošinājums un uzturēšana ir pašvaldību kompetence sadarbībā ar izglītības iestādes vadību, līdz ar to vienīgais veids, kā risināt radušos situāciju, ir vērsties pie skolas vadības un pie pašvaldības, skaidrojot situāciju un meklējot citu risinājumu, lai ievērotu abu pušu intereses, norādot uz finanšu līdzekļu efektīvu lietojumu un citiem aspektiem, piemēram, to, ka jaunieši ar savu centību un atvēlēto laiku ir izcīnījuši uzvaru konkursā un iegūto naudas balvu ziedojuši skolai, ieguldot klases remontdarbu veikšanā, kas, visticamāk, ar skolas vadību bija saskaņots un tādējādi apliecina šī ieguldījuma ilgtspēju.
Mūsu skolā labot var tikai atzīmes, kas ir zemākas par 4. Kāpēc es nedrīkstētu labot atzīmi no 4 uz 5? Laura
Atbild IZM speciālisti:
Labot nesekmīgu atzīmi ir nepieciešams kaut vai tādēļ, lai skolēns tēmu apgūtu vismaz minimālajā apjomā un nerastos problēmas tālāko tēmu apguvē. Jautājums, kāpēc nevar 4 izlabot uz 5 vai 6, ir skolas kompetence. Pašpārvalde, skolas padome var vērsties pie skolas administrācijas ar ieteikumiem mainīt vērtēšanas kārtību. Tomēr jāsaprot, ka pārbaudes darbi nevar izvērsties par nemitīgu darbu pārrakstīšanu, jo tad zūd vērtēšanas funkcijas. Konkrētais vērtējums ir par zināšanām un prasmju apjomu. Vērtējums, kas neapmierina, var kalpot par motivāciju nākamajā reizē uzrādīt augstāku līmeni.
Runa būs par skolas ēdnīcu. Tai nav nekādas vainas, bet vienā starpbrīdī (20 minūtes) nevar izstāvēt rindu, lai paēstu siltās pusdienas. Kāds pamanās ielīst rindā - jūtos kā dzīvnieku pasaulē, kur izdzīvo stiprākais. Tā nu lielākā daļa man zināmo vidusskolēnu apmeklē veikalu Top. Tiesa, kam nav līdzi savu ēšanas piederumu, nepaēdīs, jo veikals nepiedāvā vienreizējos ēšanas piederumus. Ko darīt? Anete
Atbild IZM speciālisti
Ministru kabineta noteikumi Higiēnas prasības vispārējās pamatizglītības, vispārējās vidējās izglītības un profesionālās izglītības iestādēm noteic, ka skolēniem ir iespēja vismaz reizi dienā saņemt siltu ēdienu un tam paredz vismaz 30 minūšu starpbrīdi. Tātad pusdienu starpbrīdim skolā ir jābūt vismaz 30 minūšu garam.
Sūtiet savus jautājumus Skolas Dienas ''Protesta stūrītim'' uz e-pasta adresēm [email protected] vai [email protected]! Lūgsim uz tiem atbildēt Izglītības un zinātnes ministrijas speciālistus, atbildes tiks publicētas Skolas Dienā.