Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +6 °C
Apmācies
Trešdiena, 25. decembris
Stella, Larisa

Tikai 20% skolu absolventu skaidri zina par profesijas izvēli

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
nu, pārējie batraki=stumungrūd
n
.....................................
Ivars Graudums
I
Jaamaacaas kaada produktiiva profesija. Mezhkopiiba, lauksaimnieciiba, zivkopiiba, dazhas dabaszinaatnes. Ienesiigi amati. Maaju, tiltu, kugju buuveeshana. Politologi, psihologi, ekonomisti ir liekeezhi un sabiedriibai nekaa nedod. Ar vaardu sakot: nelabi ir seedeet pie rakstamgalda, labi staadaat laboratorijaa!
L
L
Bet KĀPĒC par to jāsatraucas? Kāpēc cilvēks nevarētu pabeigt skolu, padarīt kko vienkāršu un tad iet mācīties tālāk? Labāk takš, kad cilvēks bik sajutis, ko nozīmē dzīve, un tad mācās kko, ko tiešām vēlas, nevis pa galvu pa kaklu no vienas skolas sola, sēžas nākamajā un vēlāk nožēlo izvēli, iet prom no universitāstes, maina studiju kursu utt.
ibo
i
ZINĀT par PROFESIJAS IZVĒLI , ZINĀT par KARJERAS IZVĒLI ir par maz , lai skolēns spētu izvēlēties sev atbilstošu un valstij vajadzīgu profesiju . Ir bijušas dažādas teorijas , rekomendācijas , bet tās nav sasniegušas vēlamos rezultātus . Ne vecākiem , ne skolai nav iespēju kvalitatīvi skolēnu ievirzīt profesijā un pašam skolēnam arī nereti rodas lielas grūtības , mainīgo nodomu un nejaušības dēļ ! Cik Latvijā ir KARJERU (precīzāk - profesijas izvēles ) KONSULTANTU SKOLĒNIEM ? AIZŅEMSIMIES NO UZŅĒMUMIEM vai UZKRAUSIM KĀDAM SKOLOTĀJAM , VAI SAMIERINĀSIMIES AR TĀM SKOLĒNU ĒNĀM BANKĀ , SAEIMĀ , VALDĪBĀ , STATOILĀ u.c.???? Uzliksim par PAR PIENĀKUMU SKOLAS DIREKTORAM NOALGOT SERTIFICĒTU PROFESIJAS IZVĒLES KONSULTANTU SKOLĒNIEM NO ĀRZEMĒM ? skolēnam arī nav tādu iespēju , mainīgo nodomu dēļ .
s4tnieki un pārdevēji
s
dirn siltumā pie lētas barības. Lai atmaksā.
maasa
m
Atceros savus mēģinājumus atrast savu īsto profesiju. Divas reizes - gan 9. klasē, gan 12. apmeklēju tagadējo Profesionālās karjeras izvēles centru. Pēc dažu vienkāršu psiholoģijas testu aizpildīšanas nonācu līdz Konsultācijai. Kur man pateica "vai, jums viss tik labi izdodas, ka varat izvēlēties, kādu profesiju gribat". WTF! Baigā jēga no šitādas konsultācijas. Nav brīnums, ka daudzi skolēni nevar izvēlēties profesiju.
Kiki
K
Man bija ļoti līdzīgi ar profesionālās karjeras izvēles centru. Riskēju un negāju viņu ieteiktajā profesijā. Šobrīd esmu nonākusi jomā, kurā neesmu mācījusies, bet vienalga esmu apmierināta ar to, ko daru. Esmu apmierināta arī ar to, ko studēju, kaut neesmu tur nevienu dienu strādājusi. Studijas iedeva loģiskumu, sakārtoja domas, iemācīja sistēmātiski strādāt un darīt arī to, ko dažreiz negribas. Tas viss noder tagad darbā.
  • 0
  • 0

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Izplatītākie stereotipi par karjeru

Jāizvēlas skola (labāk prestiža), nevis profesija.

Jāiegūst vai nu vispārējā vidējā, vai augstākā izglītība.

Izglītības pakāpe nosaka cilvēka «kvalitāti».

Jāiegūst darbs - vienalga, kāds, jo ir taču krīze.

Darbam jābūt labi atalgotam un prestižam.

Bērnam jāiet vecāku pēdās, ja vecākiem patīk savs darbs un otrādi.

Ko darīt?

Kliedēt stereotipus un «veco labo» pieeju, ka skolēns ir labs, ja viņš gūst augstus sasniegumus visos priekšmetos un viņam nav zemu vērtējumu nevienā mācību priekšmetā.

Atmest vidējās atzīmes principu, bet pievērst uzmanību tiem mācību priekšmetiem, kuros skolēnam ir visaugstākie sasniegumi.

Apzināties, ka radoša pieeja ir viena no lielākajām veiksmes formulām karjeras attīstībā jebkurā darba jomā, tādēļ ir vērts izmantot radošumu it visos mācību priekšmetos.

Likt akcentu uz to, lai skolēns maksimāli iegulda darbu savu stipro pušu attīstīšanā.

Nespiest skolēnu ieguldīt darbu savu vājo pušu «vilkšanā uz augšu».

Saprast, ka nav sliktu skolēnu - ir jomas, kas padodas un kas nepadodas; un nav nederīgu temperamentu - vienkārši katram temperamentam jāpielāgo noteikta profesionāla joma (flegmatiķis diezin vai būs izcils lidmašīnas pilots vai ātrās palīdzības ārsts, toties viņš būs lielisks mākslinieks).

Palīdzēt skolēnam saprast, vai tas, ko «es gribu», ir arī tas, ko «es varu», un vai tas, ko «es varu», ir tas, ko «es gribu», jeb profesionālo piemērotību.

2012. gada 6. janvārī stājušies spēkā IzM izstrādātie grozījumi noteikumos par pedagogu profesiju un amatu sarakstu, kas paredz papildināt pedagogu profesiju un amatu sarakstu ar pedagoga - karjeras konsultanta, pirmsskolas izglītības metodiķa un skolotāja mentora amatu. Ir veikta pedagogu profesiju un amatu saraksta aktualizēšana, un saraksts saskaņots ar jaunu Profesiju klasifikatoru, iekļaujot tajā iepriekš minētos amatus.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!


Jaunumi

Vairāk Jaunumi