Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +7 °C
Apmācies
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Vai mājturības stundās skolēni apgūst mūsdienu vajadzībām nepieciešamas iemaņas

No pirmās līdz ceturtajai klasei skolēni darbmācības stundās aizrautīgi līmē, veido, pin, gatavo krāsainus darbiņus, taču mājturības stundās no 5. līdz 9. klasei jau paredzētas dažādu praktisku un dzīvē noderīgu iemaņu apguvei.

Valsts Izglītības satura centrs piedāvā divus programmas paraugus mācību priekšmetā mājturība un tehnoloģijas 5.–9.klasei – ar izvēli koka un metāla tehnoloģijās vai ar izvēli tekstila tehnoloģijā.

Aicinām lasītājus izteikt viedokli par to, ko skolēni apgūst mājturības un tehnoloģiju nodarbībās!

Jūsuprāt, vai un cik atbilstošas mūsdienu vajadzībām ir mājturības stundās iegūtās zināšanas un iemaņas? 

Vai tiek uzdoti apjomīgi mājasdarbi – piemēram, zeķu adīšana, spilvenu izšūšana, kādi metālapstrādes vai koka darbi u.c.

Vai ir noteikts dalījums zēnu/meiteņu grupās, vai arī neatkarīgi no dzimuma iespējams izvēlēties vienu no piedāvātajām programmām?

Rakstu par šo tēmu lasiet 12. oktobra Skolas Dienā.

Top komentāri

Elīna
E
Atceroties savas mājturības stundas, varu teikt, ka mēs bijām tikai ieguvēji. Toreiz likās majasdarbi krietni par daudz tieši mājturības stundām, bet ar šodienas saprašanu domāju,ka tas bija labi, jo tās bija pamatiemaņas dažādiem rokdarbiem un ēdienu gatavošanām. Protams ēdiena tapšanu vairāk iemācījos mājās no vecākiem un vecvecākiem. Manuprāt, ir vajadzīgas mājturības stundas arī mūsdienās, jo neskaitāmi bērni jau no "dzimšanas" izmanto datorus un tehnoloģijas...ar to gribēju pateikt, ka mājturības stundas gan iemāca praktiskas lietas, gan uz kādu laiciņu (izpildot mājas darbu,piemeram, tamborēt cepuri) atrauj no Twittera vai kādas spēlītes spēlēšanas internetā. Berns iegūst ko lietderīgu-ar rokām radītu lietu,kas noder sadzīvē!! Vēl gan gribēju piebilst, ka kolēģe pareizi izteicās par berna noslogotību. Tieši meitenēm papildus matemātikas un citiem priekšmetiem-jāšuj mājas priekšauti, jāada zeķes, bet zēni, savukārt, visu paveicot jau klasē un mājas darbi netiekot uzdoti!!Kā ir reāli nemāku teikt, bet pieļauju domu, ka ta varētu būt, jo 2000.gadā arī mēs meitenes bijām vairāk nodarbinatas.
Jevgenija
J
gan zeni, gan meitenes kopā macījāmies piešūt pogas, lāpīt zeķi, veidot suvenīrcilvecinus, darināt grāmatu vācinus, vēlāk atkal visi kopa macījāmies par elektrību, visādiem vadiem, izolatoriem, gludekļa uzbūvi,elektriskās plītinas uzbūvi, ēst gatavošana arī bija kopā. Kaut kas varbūt bija ari atsevišķi, brunčus šuvām un priekšautus. Skolas malku kravām ,lielie puiši palīdzēja pie zāģēšanas pastāvīgi kopām apkārtni.
dace
d
Šāda veida iemaņas ir derīgi iemācīties, vienīgi ne tādos apjomos. Kādēļ ir jātērē dzija, piemēram par uzadītu džemperi, ja meitene to nevilks? Varbūt labāk, lai mācās apadīt lelles, gan džemperus, gan zeķes, lai ada lellītēm, iemaņas būs, prakse arī, un nebūs tik daudz laika tam jāvelta. Nevisi ir tik pacietīgi, ka var sēdēt un dienām adīt. tāpēc arī lūdz mammas un omas palīgā...
Skatīt visus komentārus

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!


Jaunumi

Vairāk Jaunumi