AR KRĀSU MAIŅU VIEN NEPIETIKS
McLaren komandas straujā un pārsteidzošā renesanse neradās tukšā vietā un nebija apstākļu sakritība. Vēl 2023. gada aprīlī tā F1 Konstruktoru kausa kopvērtējumā atradās pēdējā desmitajā vietā ar nulle punktiem. 2024. gada septembrī pēc Azerbaidžānas GP izcīņas McLaren izvirzījās čempionāta vadībā, apsteidzot arī šajā tehniskajā ērā līdz šim it kā nepārspējamo Red Bull komandu. Tomēr McLaren atdzimšanas process nesākās pirms 18 mēnešiem, tas bija sācies jau daudzus gadus iepriekš, taču šobrīd visas sarežģītās panākumu formulas vienādojuma sastāvdaļas beidzot bija korektas un atradās savās vietās.
Kopš 2016. gadā McLaren menedžmenta vadības grožus pārņēma Zaks Brauns, kuram bija ne tikai sacīkšu pilota un komandu vadītāja pieredze, bet arī panākumi sponsoru piesaistē, McLaren F1 komanda pamazām tika vilkta ārā no krīzes. Lai vizuāli izceltu jauno kursu, Zaka Brauna vadībā vienība atgriezās pie sava dibinātāja Brūsa Maklārena savulaik 1968. gadā izvēlētās oranžās jeb papajas krāsas, nomainot korporatīvo sudraboti pelēko stilu, ar ko McLaren pazinām Rona Denisa ēras noslēguma daļā. Tomēr pārkrāsot mašīnu bija vieglākais uzdevums, jo fonā notika pakāpeniska komandas reorganizācija, bāzes modernizācija, aerodinamiskā tuneļa būve, jaunas menedžmenta struktūras meklējumi un talantu piesaiste.
Ja vēlaties atbildi uz jautājumu, kā McLaren spēja pagriezt upes straumi pretējā virzienā tik īsā laikā, tad varu sacīt, ka iemeslu un priekšnoteikumu tam ir daudz, un daļu jau es uzskaitīju. Tomēr, ja gribat vienkāršu un īsu atbildi, tā būs: Andrea Stella un jaunais aerodinamiskais tunelis.
AZERBAIDŽĀNAS VIESMĪLĪBA
Vēl nebiju izkāpis no lidmašīnas Baku lidostā, kad jau sajutu karstā un mitrā gaisa vilni un sapratu, kas mani sagaida visu šo sacīkšu nedēļas nogalē. Azerbaidžānas Grand Prix kļuva par manu trešo posmu klātienē šajā sezonā un grūti atrast spilgtāku kontrastu pēc Imolas un Monako sacīkstēm. Baku ļoti uzskatāmi varēja just, cik F1 posms ir svarīgs visai nācijai un cik ļoti viņi lepojas ar iespēju organizēt prestižās sacīkstes, lai gan motoru sporta tradīciju šajā valstī faktiski nav. Vēl pirms ar preses intervijām ceturtdien oficiāli sākās Grand Prix nedēļas nogale, žurnālistiem jau trešdien tika noorganizēta vērienīga ekskursija uz Gobustanas pustuksnesi, paleolīta perioda klinšu un alu zīmējumu vietu, māla vulkāniem, kas noslēdzās ar vakariņām tradicionālajā restorānā Baku vecpilsētā. Azerbaidžāna, kopš kopbudžetā 91% naudas ienāk no naftas un gāzes produktu tirgošanas, izmisīgi cenšas mazināt savu atkarību no dabas resursiem un attīsta
Visu rakstu lasiet žurnāla Sporta Avīze oktobra numurā! Žurnāla saturu gan drukātā, gan digitālā formātā iespējams abonēt mūsu jaunajā mājaslapā ŠEIT!