Apdrošināšanas gigants AIG saņems150 miljardu dolāru valsts palīdzību, tajā pašā laikā tērējot 125 miljonus dolāru par kompānijas logo uz Anglijas futbola čempionvienības "Manchester United" krekliem. "Patiesībā viņiem vajadzētu uz krekliem rakstīt "ASV Valsts kase"," iebilda sabiedriskās organizācijas "Nodokļu maksātāji par veselo saprātu" pārstāvis Stīvs Eliss.
AIG pārstāvis ASV televīzijas kanālā apliecināja, ka līgums ar "Manchester United" ir nesatricināms, taču kompānija pārskatīs sponsorēšanas praksi, lai paliktu spēkā tikai svarīgākās vienošanās.
Savukārt "Citibank" kā ārkārtas palīdzību no ASV valdības saņems miljardiem dolāru, bet saglabās spēkā līgumu par sava vārda lietošanu beisbola kluba Ņujorkas "Mets" stadiona nosaukumā. Uzņēmumam, kas grūtību dēļ atlaida 53 000 darbinieku, 20 gados tas izmaksā 400 miljonus dolāru.
"Šādi izdevumi nav pieņemami "Citigroup" jaunajam partnerim un lielākajam investoram - ASV nodokļu maksātājam," uzskata sabiedriskās organizācijas "US Representative" pārstāvis Elija Kamingss. Viņš aicināja pārskatīt izdevumus, lai "Citigroup" klientu acīs atgūtu uzticību.
Līdzīgā situācijā ir "Bank of America", kas saņem 25 miljardus dolāru valsts naudas, bet 20 gadu darījumā tērē 140 miljonus dolāru sava vārda izmantošanā amerikāņu futbola kluba Karolīnas "Panthers" stadiona nosaukumā. Vēl 20 miljonu dolāru gadā "Bank of America" atvēl beisbola klubam Ņujorkas "Yankees". Bankas pārstāvis Džozefs Gūds skaidroja, ka sponsorēšanas un mārketinga izdevumi ir tieši piesaistīti bankas ienākumu pieaugumam.
Ar 25 miljardu dolāru palīdzību no nodokļu maksātāju puses var rēķināties finanšu korporācija "J.P. Morgan Chase", kas 30 gadu darījumā maksā 66 miljonus dolāru par savu vārdu beisbola kluba Arizonas "Diamondbacks" arēnas nosaukumā. Savu vārdu slavina arī "PNC Bank", kam 20 gadu darījumā 30 miljonus dolāru izmaksāja sadarbība ar beisbola klubu Pitsburgas "Pirates". "PNC Bank" saņems 7,7 miljardus valsts naudas.