Alonso, tāpat kā Raikonens un Hamiltons, bija izvēlējušies startēt ar mīkstākā sastāva riepām, kas nozīmēja agru iebraukšanu pirmajā pistopā, taču pārējo sacīksti bija iespējams veikt ar izturīgajām vidēji cietā sastāva riepām. “Red Bull” pilots Sebastians Fetels, kurš izcīnīja ceturto vietu, startēja devītais un mīkstās riepas uzmontēja piecus apļus pirms finiša, taču viņam tikai mazliet pietrūka, lai kāptu uz pjedestāla.
Startā Hamiltons nosargāja pirmo pozīciju, kamēr Raikonens kustību uzsāka daudz gausāk un līdz pirmajam līkumam garām tika abi “Ferrari” piloti, Alonso un Felipe Masa. Jau piektā apļa sākumā abi vienlaikus apdzina Hamiltonu, izsakot pārliecinošu pieteikumu uz uzvaru Ķīnas GP. Uz pirmo boksu apmeklējumu rēķina Masa zaudēja vairākas pozīcijas un kopš tā brīža atkrita no cīņas par uzvaru, kamēr Raikonens tika garām Hamiltonam. Alonso turpināja braukt pa priekšu.
Sacensības kopumā iezīmēja divu atsevišķu stratēģiju cīņu – vienā pusē ietilpa tie piloti, kas startēja no vadošajām pozīcijām un kā pirmo riepu komplektu bija izvēlējušies mīkstāko sastāvu, bet otri bija tie, kas startēja ar cietākā sastāva gumiju un mīkstākās riepas izmantoja vēlāk sacīkšu gaitā.
Alonso bija vienīgais, kurš izskatījās pārliecinošs kandidāts uz uzvaru jau kopš pirmajiem apļiem. Viss izšķīrās 42. aplī, kad Fetels jau bija veicis divus pitstopus un nokļuvis vadībā, bet aiz viņa tobrīd brauca Alonso, kuram arī bija atlicis viens pitstops. Fetels ar vecākām riepām bija jūtami lēnāks un bez cīņas palaida Alonso priekšā, lai vēl vairāk sataupītu gumiju, bet kopš tā brīža spānis vairs nebija noķeram.
Vienīgi pēc viņa trešā pitstopa Fetels atguva vadību, tomēr piecus apļus pirms beigām vācietim bija jādodas boksos, lai vienīgo reizi šajā sacīkstē uzmontētu mašīnai mīkstā sastāva riepas. Fetels atkrita uz desmitnieka otro galu, taču ātri apdzina vienu pēc otra un pēdējā aplī jau devās netālu aiz trešās vietas īpašnieka Hamiltona. Pēdējā līkumā Fetels jau bija britam tieši aizmugurē un, ja sacensības turpinātos vēl vienu apli, viņš pavisam noteikti būtu ticis garām, taču rezultātā jāsamierinās ar ceturto vietu.
Labu sacīksti aizvadīja Džensons Batons, kurš vienīgais no vadošajiem braucējiem izvēlējās veikt tikai divus pitstopus, kādu laiku atradās vadībā, bet beigās finišēja piektais. Aiz viņa palika arī Masa, kuram tik cerīgs izvērtās sacensību sākums, taču ne turpinājums. Ar augsto septīto vietu tikmēr iepriecināja “Toro Rosso” braucējs Daniels Rikjardo, kurš no šīs pozīcijas arī startēja. Aiz viņa palika Pols di Resta (“Force India”) un Romēns Grožāns (“Lotus”), bet pirmo desmitnieku noslēdza “Sauber” pilots Niko Hilkenbergs.
Neveiksmes, kas sākās kvalifikācijā, arī sacīkstē turpinājās “Red Bull” pilotam Markam Vēberam. Viņš startēja no boksiem, izmantojot strauji dilstošās mīkstā sastāva riepas, un jau pirmā apļa beigās devās boksos, lai visu pārējo sacīksti varētu aizvadīt tikai ar cietākā sastāva gumiju. Šķita, ka austrālietim ir labas iespējas izcīnīt punktus, tomēr 15. aplī viņš apdzīšanas brīdī sadūrās ar “Toro Rosso” braucēju Žanu-Eriku Verņē, kurš neatstāja veterānam vietu iekšmalā, lai gan tobrīd Vēbers jau bija uzsācis apdzīšanu. Nācās doties boksos, tomēr drīz pēc izbraukšanas trasē atklājās, ka kārtīgi nav pieskrūvēts viņa mašīnas aizmugurējais labais ritenis, kas tajā pašā aplī nokrita. Nācās apstāties pavisam, lai izstātos.
Arī pērnā gada Ķīnas GP uzvarētājam Niko Rosbergam šoreiz istāšanās. Pēc starta “Mercedes” pilots bija piektais, taču vispirms sekoja neveiksmīgs pitstops, bet pēc tam piekares problēmu dēļ nācās doties boksos, lai izstātos. Izstājās arī “Force India” pilots Adrians Zutils, kuram no aizmugures pirms viena no līkumiem uztriecās Estebans Gutjeress no “Sauber”. Vācieša mašīnai tika salauzts aizmugurējais antispārns, boksos formula aizdegās un ar to viņa cīņa par punktiem bija beigusies.
Arī Raikonens 16. aplī tik tikko nepiedzīvoja izstāšanos, jo apdzīšanas brīdī viņu diezgan agresīvi nobloķēja “McLaren” pilots Serhio Peress, kā rezultātā soms no aizmugures aizķēra viņa formulu, mazliet salaužot “Lotus” bolīda priekšgalu. Pa radio Raikonens sāka klaigāt, “ko viņš ellē dara”, tomēr tas viņa ātrumu neietekmēja un sacīksti pilots varēja turpināt bez piespiedu pitstopa.
Kopvērtējuma tabulā Fetels ar 52 punktiem joprojām saglabā vadību, taču tikai 3 punktus vairs viņam zaudē Raikonens. Konstruktoru kausā “Red Bull/Renault” tikmēr piecus punktus priekšā “Ferrari”.
F1 sezona turpināsies pēc nedēļas, kad 21. aprīlī notiks Bahreinas GP.
Ķīnas GP izcīņas rezultāti
Vieta | Pilots | Komanda | Apļi | Laiks |
1 | Fernando Alonso | Ferrari | 56 | 1:36:26.945 |
2 | Kimi Raikkonen | Lotus-Renault | 56 | +10.100 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 56 | +12.300 |
4 | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 56 | +12.500 |
5 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 56 | +35.200 |
6 | Felipe Massa | Ferrari | 56 | +40.800 |
7 | David Ricciardo | Toro Rosso-Ferrari | 56 | +42.600 |
8 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 56 | +51.000 |
9 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 56 | +53.400 |
10 | Nico Hulkenberg | Sauber-Ferrari | 56 | +56.500 |
11 | Sergio Perez | McLaren-Mercedes | 56 | +1:03.800 |
12 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Ferrari | 56 | +1:12.600 |
13 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 56 | +1:33.800 |
14 | Valtteri Bottas | Williams-Renault | 56 | +1:35.400 |
15 | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth | 55 | +1 aplis |
16 | Charles Pic | Caterham-Renault | 55 | +1 aplis |
17 | Max Chilton | Marussia-Cosworth | 55 | +1 aplis |
18 | Giedo van der Garde | Caterham-Renault | 55 | +1 aplis |
- | Nico Rosberg | Mercedes | 22 | Izstājās |
- | Mark Webber | Red Bull-Renault | 16 | Izstājās |
- | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 6 | Izstājās |
- | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 5 | Izstājās |
Ātrākais aplis: Fetels (1:36.808) |
F1 kopvērtējums pēc 3. posma
Vieta | Pilots | Punkti | Vieta | Komanda | Punkti |
1. | Vettel | 52 | 1. | Red Bull-Renault | 78 |
2. | Raikkonen | 49 | 2. | Ferrari | 73 |
3. | Alonso | 43 | 3. | Lotus-Renault | 60 |
4. | Hamilton | 40 | 4. | Mercedes | 52 |
5. | Massa | 30 | 5. | Force India-Mercedes | 14 |
6. | Webber | 26 | 6. | McLaren-Mercedes | 14 |
7. | Button | 12 | 7. | Toro Rosso-Ferrari | 7 |
8. | Rosberg | 12 | 8. | Sauber-Ferrari | 5 |
9. | Grosjean | 11 | |||
10. | Di Resta | 8 | |||
11. | Ricciardo | 6 | |||
12. | Sutil | 6 | |||
13. | Hulkenberg | 5 | |||
14. | Perez | 2 | |||
15. | Vergne | 1 |