Youtube kanālā vakar parādījās ļoti labs analīzes video, kur lietotājs ‘Nick G’, izmantojot oriģinālos translācijas kadrus, ir izpētījis visus trīs Fetela dzelteno karogu incidentus.
Ja pirmajos divos gadījumos ar Kamui Kobajaši un HRT formulu, Fetela rīcība atbilst noteikumiem, tad trešajā gadījumā ar Žana Ērika Verņē apdzīšanu (video no 9:32) Fetels ir pārkāpis noteikumus.
Šeit var pacelties diskusija par to, ka Verņē apzināti laidis garām Fetelu (“Toro Rosso” un “Red Bull” barojas no viena katla), tomēr šajā gadījumā nav nozīmes – noteikumos rakstīts, ka dzelteno karogu zonā apdzīt nedrīkst un Verņē, laižot garām Fetelu, ir viņu iegāzis. No otras puses iespējams, ka francūzis vienkārši samazinājis ātrumu dzelteno karogu fāzē. Pievērsiet uzmanību Fetela formulas stūrei, uz kuras displeja malās redzamas divas dzeltenas lampiņas, kas papildus informē pilotu par dzelteno katrogu darbības zonu un lampiņas nodziest īsi pēc tam, kad Fetels veicis apdzīšanas manevru.
PAPILDINĀTS. Pāris stundas pēc šī video visi F1 forumi ir pārpludināti ar versijām un viedokļiem. Tomēr ir parādījušies arī jauni pierādījumi: foto, kur redzams, ka zaļais karogs konkrētajā gadījumā ar Verņē tiek rādīts jau izejā no boksu celiņa. Šoreiz tur nav elektroniskais karogs, kas lietū būtu labāk saskatāms, bet tiesnešu postenis ar veco labo karogu kātā. Tas nozīmē, ka Fetels apdzīšanu sācis jau zaļā karoga darbības zonā, taču tas neizskaidro, kāpēc uz stūres displeja turpina degt dzeltenās lampiņas.
Lielā mērā haosu ir radījis parastās un elektroniskās sistēmas sajaukums, jo cilvēku un elektronikas reakcijas laiks un kļūdas procents atšķiras.