25.jūlijā beidzās pēdējais termiņš, kad “Ferrari” varēja izmantot ‘pirmo roku’ uz Masas līguma pagarināšanu. Tas nenotika un šobrīd Masa drīkst vienoties ar citu komandu, tomēr neviena vienība nav izrādījusi interesi par brazīlieti. Pēdējā posmā Ungārijā Masa bija labs kvalifikācijā, tomēr sacīkstē finišēja devītā vietā un šogad ir izcīnījis nieka 15% no Fernando Alonso iespētā punktu skaita. Ja “Ferrari” apsvērtu viņu paturēt komandā arī uz 2013.gadu, tad varētu rēķināties ar pazītamu pilotu, tomēr šobrīd tieši Masa liedz “Ferrari” iespēju cīnīties par Konstruktoru kausu un grūti iedomāties tik aklu komandas uzticību brazīlietim, kurš pēc smagā negadījuma 2009.gada Ungārijas GP posmā vairs nekad nav bijis ‘vecais labais Masa’. Kā raksta žurnāls “Autosport”, verētu būt deviņi iespējamie Masas aizstājēji 2013.gadā.
Serhio Peress
Peress ir “Ferrari” jauno pilotu akadēmijas labākais students un ļoti iespējams nākotnes zvaigzne, tomēr pagaidām viņš pieļauj pārāk daudz kļūdas un meksikānim nenāktu par ļaunu trešā sezona “Sauber” sastāvā. Kopumā Peress būtu lielisks ieguldījums nākotnē un noteikti ir labāks par Masu.
Pols di Resta
Ļoti stabils un ātrs – pašā sliktākajā gadījumā viņš būtu pastāvīgs punktu vācējs. Tomēr pagaidām neviens viņu nav redzējis cīnāmies starp vadošajiem pilotiem un par goda pjedestāla vietām, lai gan Di Resta varētu sagādāt problēmas arī Alonso. No “Ferrari” puses jāseko ilgtermiņa piedāvājumam, lai skots sarautu savas saites ar “Mercedes”.
Heiki Kovalainens
Heiki nav līguma un viņš perfekti iederētos kā otrais pilots aiz Alonso muguras. Lai gan “McLaren” laikos nereti nespēja panākt augstāko reāli iespējamo rezultātu sacīkstē, viņš izcīnīja 51% no Luisa Hamiltona punktu bagāžas, kas ir lieliski otrā pilota statusam.
Niko Hilkenbergs
Vācietis spēja reanimēt karjeru un ar pareizo mašīnu varētu būt potenciāls uzvarētājs. Viņam gan ir līgums ar “Force India”, tomēr Vidžajs Malja noteikti ir gatavs tirgoties. Vienīgā problēma – vācietis varētu būt pārāk labs priekš otrā pilota amata.
Adrians Zutils
Drošs un pieredzējis pilots, kas labi piesegtu Alonso muguru, tomēr gads bez sacīkstēm ir radījis pāris jautājuma zīmes par viņa iespējamo sniegumu. Zutils būtu labs īstermiņa risinājums, tomēr viņš nebūtu tas pilots, kas spētu turēt spiedienu uz Alonso.
Žils Bjanki
Vēl viens “Ferrari” juniors ar “Force India” piektdienu treniņu un testu pieredzi. “Ferrari” komandai tas būtu pietiekami liels risks, jo lai arī francūzis ir ar lielu potenciālu, pagaidām viņam nav pietiekamas F1 kilometru bagāžas un ir tieksme un muļķīgām kļūdām.
Kimi Raikonens
Ļoti patīk Stefano Domenikalli, bet nav Luka di Montidzemolo mīlulis. Kimi šogad ir ļoti stabils, taču pirmā roka uz viņu ir “Lotus” komandai un turklāt 2009.gada šķiršanās no “Ferrari” nebija jauka. Maranello būtu jānorij pamatīgs krupis un turklāt grūti iedomāties Kimi pienesot dvieļus Alonso.
Niko Rosbergs
Stabils un uzticams punktu guvējs, bet ne gluži Alonso līmeņa pilots, kas “Ferrari” ir arī vajadzīgs. Tomēr Niko ir līgums ar “Mercedes” un “Ferrari” nāktos smagi tērēties, lai to izpirktu – tieši tas ir būtiskākais šķērslis, jo ir lētāki varianti ar adekvātu ieguvumu.
Džensons Batons
Labi zināma vērtība, kas nodrošinātu “Ferrari” spēcīgu (iespējams spēcīgāko) pilotu sastāvu F1. Taču Batonam ir ilgtermiņa līgums ar “McLaren”, kuru izpirkt būtu nejēdzīgi dārgi. Neskatoties uz spekulācijām Itālijas presē, šis varians ir absolūti neloģisks.