Monterkarlo vēsturiskā rallija dalībniekus, kuri pirmajās dienās jau veica vairāk nekā 2000 kilometrus, trešdien gaidīja jauns pārbaudījums – ledus un sniega klātie ceļi vairāk nekā 1500 metru augstumā virs jūras līmeņa. Ja iepriekš vairums dalībnieku izstājās tehnisku problēmu dēļ, tad trešdien tika piedzīvotas arī avārijas, pilotiem nenovaldot automašīnas uz slidenajiem ceļiem.
„Jo sarežģītāks ceļš, jo vairāk priekšrocību mūsu Moskvitch 408 automašīnai, uzsver RE Autoclub direktors un pilots Roberts Elbakjans. „Pirms gada gūtā pieredze palīdzēja daudz labāk sagatavot automašīnas šim rallijam. Nešaubīgi, ka ir daudz ideju arī turpmākam progresam tehniskajā jomā. Pamazām sacensību ritmam izdodas pielāgoties arī Aleksandram Terentjevam ar Triumpf TR4 A IRS. Šoreiz tikai vienu reizi nācās palīdzēt. Drošības pēc distancē tomēr turamies kopā, lai finišu Montekarlo sasniegtu ar abām automašīnām.”
Pēc trešdien veiktās distances no RE Autoclub automašīnām augstāku vietu ieņem Roberts Elbakjans/Edgars Trūps, kuri atrodas 247. pozīcijā. Tikai nedaudz aiz latviešu dueta atrodas arī Terentjevi. Viņiem pašreiz 245. vieta. Vēsturiskajā rallijā startu turpina 275 no 314 ekipāžām.
„Nav viegli pielāgoties vēsturiskā rallija specifikai. Regulāri izpelnāmies soda punktus,” neslēpj RE Autoclub pilots Aleksandrs Terentjevs, kurš sacensībās startē kopā ar dēlu. „Tā kā neesam līderu pulkā, tad sniegotos ceļu specifiku pilnībā izbauda ātrāk startējošās ekipāžas. Piekritīšu, ka pēc rallija beigām nāksies izvērtēt izvēli par braukšanu ar Triumph TR4 A IRS. Varbūt nākotnē labāk uzticēties Moskvitch 408?”
Latvijas autosporta ļaudis iesaistīti arī vēl vienas Montekarlo vēsturiskā rallija komandas darbībā. To atpazīst pēc 1960. gada izlaiduma melnajām GAZ Volga M21. Kopā ar Volgu trio startē arī Iļja Kašins un Krišjānis Caune ar Jaguar Type E 1970 un Kārlis Miķelsons/Normunds Vuguls (Jaguar XK 140 Coupe 1956. Pašreiz tieši Miķelsona ekipāža ieņem augsto 14. vietu.
RE Autoclub 2012. gadā debitēja šajā rallijā ar īpaši sagatavoto Moskvitch 408, ekipāžai Roberts Elbakjans/Aleksandrs Terentjevs juniors sekmīgi sasniedzot finišu. Distancē gūtās atziņas tika izmantotas mašīnu uzlabošanas procesā.