Piedāvājumu startēt "Renault" sērijas sacensībās talantīgais Latvijas autosportists saņēmis no "Comtex Racing" komandas.
"Viņi ["Comtex Racing] jau rudenī Haraldu aicināja uz testiem un piedāvāja braukt sezonu, taču tad ar mūsu budžetu un valsts iespējām tas nebija reāli, tāpēc vajadzēja atteikties. "Comtex Racing" ir noslēguši divu gadu līgumu ar krievu braucēju Antonu Ņebilicki un meklēja viņam labu un ātru komandas biedru. Pavasarī "Comtex Racing" vēlreiz uzrunāja Haraldu, piedāvājot startēt pie viņiem jau par mazāku summu, tomēr arī tas mums bija par daudz, jo arī tēva iekrājumi bija beigušies. Tobrīd nekas cits neatlika kā doties uz Ameriku," par dēla gaitām stāstīja Šlēgelmilhs seniors.
Šonedēļ "Comtex Racing", kuri joprojām nebija atraduši otro pilotu, pie Šlēgelmilha vērsušies vēlreiz, piedāvājot piedalīties sezonas pirmajās sacensībās Kataluņjas trasē. "Piedāvājumu Haralds saņēma trešdien, ceturtdien aizlidoja uz Spāniju, bet šodien [piektdien] aizvadīja jau divas testu sērijas. Viņi piedāvāja braukt par smieklīgu summu - 10 000 eiro, kas ir septiņas reizes mazāk nekā viena posma izmaksas vienam braucējam," Šlēgelmilhs atzina, ka "Comtex Racing" izrādījuši pretimnākšanu.
Pirmajos testu braucienos Haralds uzrādījis 18. un 17. ātrāko apļa laiku. "Rezultāti ir tikai loģiski, jo formula jau nebija pieregulēta un sagatavota tieši Haraldam. Pirmajos testos stūre bija par tuvu un dūrās krūtīs, otrajā jau bija labāk, un ar jaunām riepām Haralds vienubrīd bija starp labākajiem desmit, bet beigās rezultātu neuzlaboja, jo neizdevās veikt apli brīvā trasē. Vakarā mašīnā tiks mainīts sēdeklis, pedāļi, formulu vēl vairāk pielāgojot Haraldam. Pēc testiem viņš atzina, ka šajās sacensībās varētu braukt labāko desmitniekā," par dēla pirmajiem iespaidiem stāstīja tēvs.
Pagaidām vienošanās ar "Comtex Racing" ir panākta tikai par braukšanu vienā posmā, jo tālākie sezonas plāni Haraldam Šlēgelmilham ir vēl lielāki, jo radusies iespēja tos realizēt.
Amerikā, kur Haralds Šlēgelmilhs Floridā piedalījās vienā "Formula Atlantic" posmā, iegūstot ceturto vietu, viņš caur citiem cilvēkiem iepazinies ar autosporta menedžeri Rikiju Gordonu, kurš novērtējis latvieša braukšanas prasmes un nu ņēmis viņu savā paspārnē.
"Autosporta paspārnē šis menedžeris ir ļoti augstu vērtēts. Viņš ir labos draugos ar F-1 bosu Berniju Eklstonu un pazīstams ar ļoti daudziem ietekmīgiem cilvēkiem. Pašlaik manas kā Haralda menedžera funkcijas ir beigušās, un viņa turpmākā karjera ir nodota profesionāļa rokās. Skatīsimies, kas sanāks tālāk," cerības ar jauna menedžera iegūšanu saistīja Vladislavs Šlēgelmilhs.
Sākotnēji bija doma palikt Amerikā, kur jaunais menedžeris meklētu iespēju Haraldam iekļūt "IndyCar" sacensību seriālā, tomēr tad situācija formulu autosportā pasaulē mainījusies. "Parādījās informācija, ka nākamajā sezonā Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionātā varētu nākt klāt trīs jaunas komandas, tādēļ pēc gada būtu nepieciešami seši jauni piloti un trīs testpiloti. Tāpēc ir jāmēģina tikt kādā no GP2 sērijas komandām, kas ir augsta līmeņa sacensības. Pagaidām grūti teikt, vai tas izdosies, jo ļoti daudz ko nosaka nauda," par tālākajiem mērķiem sacīja Šlēgelmilhs. Izredzes gan šosezon braukt kādā spēcīgā GP2 komandā esot.
"World Series by Renault" sacensības Kataluņjas sestdien sāksies 14.30, bet svētdien - plkst. 14. Abas dienas tās tiešraidē translēs televīzijas kanāls "Eurosport". "Renault" sērijas čempionātā 2005. gadā uzvarēja polis Roberts Kubica, kurš tagad brauc F-1 "BMW-Sauber" rindās. 2007. gadā 5. vietu kopvērtējumā ieņēma Sebastians Fetels, kurš arī nu ir F-1 pilots.
Šogad "Renault" sacensībās startēs arī bijušā F-1 pasaules čempiona Naidžela Mansela dēls Gregs.
Sezonā paredzēti deviņi posmi un 17 sacensības. Viens posms 24. maijā notiks arī leģendārajā Monako trasē, kas ierīkota Montekarlo ielās.