"Gvido abos braucienos izstājās, tāpēc visa atbildība par komandas punktiem gūlās uz mani," 37 gadus vecais Uģis norādīja, ka laika "iekustēties" elitē nebūs - rezultāts jārāda uzreiz. Uz pārējo dalībnieku fona Grosa pieredze visaugstākajā līmenī ir pieticīga - startējis divos F-1 posmos 2007.gada izskaņā. Tiesa, debitēja ar 10.vietu, un jau toreiz Grosu pamanījis Kapelīni.
"Jābūt pateicīgam, ka vispār ir šāda iespēja. Kuru katru Kapelīni komandā neaicina. Atbildība ir liela," Gross gan piebilda, ka sadarbības līgumā konkrēts rezultāts vai punktu skaits prasīts netiek. Taču tas nenozīmē, ka var vizināties. "Konkrēta mērķa sezonas kopvērtējumā nav. Šī tomēr ir pirmā pilnā sezona. Tomēr iekļūt desmitniekā varētu būt reāls mērķis. Lai gan F-2 un F-1 ir tas pats, kas divu slēpju vietā sākt braukt ar vienu, vairāk nekā desmit gadu pieredze citās klasēs tomēr noder."
Grosa panākumu saraksts ir visai skanīgs - ar vairākiem Eiropas un Skandināvijas čempiona tituliem F-2 klasē. Tomēr braukt kopā ar "šūmaheriem" ir pavisam cita drēbe. "Atšķirība ir drausmīga. Arī slodzes krietni lielākas. Pēc jaunās sistēmas iznāca divi starti divās dienās. Neslēpšu, ka svētdien visa komanda, mani ieskaitot, bija pagurusi."
Sadarbība ar Kapelīni nenozīmē, ka Gross var braukt par baltu velti un viņam vēl piemaksā. Zepter komanda nodrošina ar laivu un treniņu iespējām, piepalīdz remontdarbos, taču tas viss Grosam naudā ir jāatlīdzina. "Vienmēr jau var nedarīt neko un atteikties, taču man ļoti patīk braukt! Jā, summa nav maza, taču tā ir iespēja braukt visaugstākajā līmenī," Uģis norādīja, ka otras tādas var nebūt. "Piedāvājums ir ļoti normāls. Līgumā pat vairāk ir mūsu prasību. Galvenā - tehnikai jābūt līmenī, lai var konkurēt."
Jelgavnieku turpina atbalstīt arī Kalnciems Racing komanda ar mehāniķiem, tāpēc Uģis pieļāva, ka starp F-1 posmiem citas raudzes sacensībās izskanēs arī līdzšinējās komandas vārds.
Ja piepildīsies sliktākais scenārijs un braukšana nonāks finansiālā strupceļā, Gross neizslēdza varbūtību braukt zem citas valsts karoga. Piedāvājumi esot bijuši. "Nevar teikt, ka piekristu tam ar lielu patiku, taču, ja būtu labs piedāvājums, izskatītu," jelgavnieks norādīja, ka ar Latvijas karogu turēties uz ūdens vien nav iespējams.
Pēc sezonas pirmā posma Uģis secinājis, ka lielāka loma būs nevis ātrākajām, bet izturīgākajām laivām. "Arī ar mūsu pieticīgo laivas līmeni var labi braukt. Protams, nevaram sevi salīdzināt ar bagātajiem arābiem. Tur ekonomisko krīzi nejūt. Taču ko dod supertehnika, ja netur motors? Vari visu sacensību nobraukt priekšā, bet īsi pirms finiša izstāties. Primārais būs finišēt," tāds ir Grosa mērķis pārējos septiņos F-1 posmos. Katrā no tiem paredzēti divi braucieni divās dienās. Punktus iegūs desmit labākie.