Kā noskaidrots Purdujes (Indiāna, ASV) Universitātes veiktā pētījumā, lauvas tiesa baterijas enerģijas lādiņa aiziet lietotāja atrašanās vietas noteikšanai un attiecīgi lokalizētas reklāmas lejupielādei – piemēram, Angry Birds ar reklāmām sponsorēto bezmaksas versiju spēlējot, tikai 20% jaudas (!) aiziet pašai spēlei…45% prasa lietotāja atrašanās vietas noteikšana un reklāmas informācijas lejupielādei, bet vēl 28% prasa datu savienojuma uzturēšana pēc tam, kad reklāma jau ir lejupielādēta. Protams, šī procesu virkne ik pa brīdim atkārtojas, lai parādītu jums jaunu reklāmu.
Angry Birds nev nekāds izņēmums, drīzāk – zelta vidusceļš, jo, testējot vairākas aplikācijas, tika konstatēts, ka 20% enerģijas izlietojums aplikācijas pamatuzdevumam ir uzskatāms par vidēju ar reklāmām sponsorēto bezmaksas aplikāciju rādītāju – rezultāti svārstījās no 10% līdz 30%.
Pētījumā tika izmantoti viedtelefoni ar dažādām Android OS versijām, taču varam ne mirkli nešaubīties par to, ka Apple iOS, Windows Phone, Blackberry, Bada un jebkurā citā mobilajā platformā, kurā pieejamas spēles, situācija ir tieši tāda pati…
Sīkāku tehnisko informāciju skatiet jau pieminētajā pētījumā (labdabīgi brīdinām, ka tas ir visai tehniska rakstura teksts), kurš tiks prezentēts EyroSys konferencē Bernē (Šveice) nākammēnes.
Morāle: ja ar baterijas jaudas rezervēm arvien nepietiek, bet ik dienas kādu brītiņu spēlējat bezmaksas (ar reklāmām sponsorētas) spēlītes, ir vērts ieguldīt to pusi vai pusotra lata spēles bezreklāmas (maksas) versijas iegādei – tam ir ne tikai emocionāls (reklāmas kaitina un traucē spēlēt), bet, kā izrādās, arī pavisam racionāls pamatojums.