Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +1 °C
Apmācies
Piektdiena, 22. novembris
Aldis, Alfons, Aldris

Elektroautomobilis Latvijā. Cik tas ir reāli?

Pievienot komentāru

0/1000 zīmes
wre
w
jaapeerk uraanu bagaatinaato ,lai tas dzen autinju.A pa6i seezam uz uraana kapsulas ,vot visa energija
Edgars
E
Manuprāt, vēl viens aspekts ir batereju mūžs - ja, piemēram, pēc gadiem 5 tā batereja nobeigsies, īpašnieks to elektroauto varēs nodot tolmetā, jo garantija tam auto būs beigusies, bet jauna batereja maksās kosmosu (prius batereja maksā laikam kādus 5-7k LVL?), salīdzinot ar auto tā brīža vērtību. Tādēļ šāds pirkums var būt ļoti neizdevīgs - jauns maksā 30k LVL, bet pēc dažiem gadiem (pēc garantijas termiņa beigām, kas reti pārsniedz 3 gadus) varbūt neviens to par 5k LVL pat negribēs pirkt...
Realais
R
Diskusijā par litija bateriju uzpildīšanu viens no speciālistiem paskaidroja;baterijas nevar uzlādēt-ja teperatūra ir zem nulles!Arī rakstā par to runā,uzlādēt var tikai telpās !Cik esmu atradis,cena šīm baterijām ap 7-8 tūkst latu.Tās varētu būt pagaidu risinājums fosilās degvielas vietā,bet ne izeja!
umka
u
Domāju ka elektrotransportam nav nākotnes, jo labākās baterijas sastāv no Litija, kurš kā resurss uz zemes ir ierobežotā daudzumā! Nākotni redzu ūdeņraža dzinējos!
Indra
I
Ja buutu leeta energija tad varbuut atmaksatos. Daanijaa valsts iepeerk energiju no mazajiem razotaajiem kam ir savas mini vejdzirnavas vai saules panelji elektribas razoshanai. Bankas izsniedz speciaalus aizdevumus ar zemiem procentiem lai attiistiitu zalo energiju.
peregrinus
p
nu tieši tā, biznesa projekts. un tas nav nekas slikts. elektrības ražošana tomēr ir tīrāks pasākums, jo lielu daudzumu enerģijas jau tagas saražo no atjaunojamiem avotiem. piemēram, hidroenerģija, vēja enerģija, paisuma/bēguma enerģija, saules enerģija pa tiešo. un arī elektroenerģija, ko saražo no fosilā kurināmā, ir tīrāka, jo to sadedzina efektīvāk - mašīnas viemēr strādā optimālā režīmā, ko nevar teikt par iekšdedzes dzinēja auto. atomenerģija arī nav diezko netīra. gan jau izstrādās tādus reaktorus, kurā iegulda dabiski radioaktīvus materiālus un no tā dabū ārā arī dabiski radioaktīvus materiālus, lai līdzsvars īpaši nemainītos. tā ka nākotne ir elektromobiļiem. tie ir klusi, jaudīgi, vienkārši. tomēr tiem ir vajadzīga infrastruktūra - tieši tas šobrīd ir galvenais šķērslis to masveidīgai ieviešanai.
peregrinus
p
nu redziet, cilvēces vēsture ne reizi vien ir pierādījusi, ka jauninājumi pa īstam ienāk dzīvē tikai tad, kad tie kļūst par biznesu. būt tāpat arī ar elektromobiļiem. tiklīdz ar viņiem varēs sākt pelnīt tirgū, vienā mirklī viņu būs papilnam.
...
.
nu kopš krīzītes tomēr džipu palicis mazāk... un valsts (un visu mūsu) mērķis ir beidzot attapties un sākt dzīvot savu iespēju robežās... t.sk., atteikties no luksus/nevajadzīgām lietām, bet tiem, kas to nesaprot vai nevēlas, palielināt nodokļus, utt... skaidrs, ka nākotnē Ņujorka, Pekina, Deli, Tokija, Maskava - nu tur nav variantu... tikai elektrokāri... atliek tai pašai ķīnai nopietni iesaistīties šajā lietā, lai viss aizietu kā smērēts... bet kā jau te pareizi norādīja, jāpagaida līdz brīdim, kad tehnoloģijas būs attīstījušās tiktāl, lai ar vienu uzlādi varētu nobraukt krietni vairāk... par sevi jau sen zinu - labāk Latvenergo maksāju 2 latus nekā Gazpromam 50 saņus... tāpat kopš sevi atceros, esmu piekopis pēc iespējas zaļāku dzīvesveidu, kaut vai šķirojot tos pašus atkritumus, izvērtējot nepieciešamību pēc lietām/resursiem/pakalpojumiem, maksimāli cenšoties pirkt un tērēt (tērēt visu ko - pārtiku, drēbes, televzorus) pēc iespējas mazāk... P.S. incanti būtu, ja žurnālisti painteresētos Latvenergo - vai viņi plāno savu darbību nākamajiem 20-50 gadiem... domā par šādiem jauniem izaicinājumiem, lietām, būvējot maģistrālos tīklus, stacijas, utt... varbūt jau ir lietas, kuras vajag sākt darīt tagad, kaut vai ieguldot zemē kādu lieku cauruli nākotnē paredzētiem kabeļiem, utt...
Arbeit
A
Un kā ir ar drošību? Cik redzēti, tie īstie elektro mobiļi ir tādas mazas konservu bundžas, jo liekais svars tikai saīsina tā darbības radiusu. Mūsu ielās dominējot lieliem auto, cilvēks ar tādu mazu spainīti varētu būt diezgan apdraudēts. Kāds uzskries virsū ar džipu un ekoloģiskais taupītājs beigts. Jeb ir citādi?
Arturs
A
Bet imports (degvielas- pirmām kārtām) ir attaisnojums ierēdnēcības eksistencei. Vai tad ierēdnis būs sev ienaidnieks, lai ieviestu elektomobīli? Jeb auto būs pieslēgti "akcīzes rozetēm"?
O-K
O
Izdzēsa manu komentu. Pamēģināšu vēlreiz... Trešo reizi gan nerakstīšu. Elektroauto. Tā ir vēl viena iespēja. Vēl viena izvēle. Just another business. Arī- iespēja, kā noslaukt nodokļu maksātāju naudiņu. Saite, kur plašāk par elektro auto ieviešanu uzzināt, ir Betterplace com Reālas SWAP stacijas jau darbojas! Akumulatoru nomaiņa norit nieka 60sekundēs! Skatīt tai pat mājaslapā! Un youtube ar atslēgvārdiem: Tokyo Electric Taxi Project launch.
UN
U
Ir tikai viena būtiska atšķirība- ja brauc ar elektroauto, pilsētu gaiss ir tīrāks. Elektroauto izmantošana ar laiku kļūs lētāka. Akumulatoru īre- maksa par to nomaiņu šajās maiņas stacijās, kļūs lētāka. Bet tāda problēma kā tāda nepastāvēs- lietotājam pirkt dārgus akumulatorus. Tas mums nebūs vajadzīgs. Mēs maksāsim par šo akumulatoru nomaiņu pret pilnu, piepildītu akumulatoru.
.
.
fufelis tas viss ir. degviela paliks dārgāka, degviela paliks dārgāka - it kā elektrība nepaliktu visu laiku dārgāka. un no kā to elektrību ražo, baigi jau nu dabu saudzējošs pasākums. pūš tik tautai miglu acīs, lai kāpinātu ražošanu un pārdotu jaunas mašīnas. biznesa projekts, nekas vairāk.
kNN
k
draugs, nedod sēklas vāveram
A.D.
A
Nupat tikai sākas. Incanti, ka Mitsubishi i-MiEV elektiskais auto Japānā tiek pārdots veikalu tīklāYamada Denki. Tas ir kā aiziet uz KRautu un nopirkt vāģi.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko