Laika ziņas
Šodien
Apmācies

Intervija ar Samsung dizaineri Junho Yang

Nav noslēpums, ka āzijas valstu tehnoloģiju nozares attīstība ir notikusi visai strauji. Ja iepriekšējās gadu desmitēs produktu dizains un saturs bija rietumvalstu konstruktoru veidots un āzijas valstīs tika pasūtīta to precīza ražošana, tad šodien āzijas valstis ir līdervalstu sarakstā, kas veic jaunu inovatīvu produktu izveidi. Āzijas valstis sākumā iemācījās kopēt, tad imitēt un šodien sāk rietumus apsteigt. Nākotnes silīcija ielejas atradīsies Korejā, Ķīnā un Japānā.

Samsung ir viena no tām Dienvidkorejas kompānijām, kas ir strauji izrāvusies un ieņēmusi stabilu vietu arī mūsu valsts produktu tirgū. Tie ir gan televizori, gan tālruņi un nesen pieejams arī planšetdators Samsung Galaxy Tab. Braun dizaineris Dīters Rams, Apple dizaineris Džonatans Īvs ir pasaulei parādījuši ka labs un pārdomāts dizains ir tirdzniecības apjomu veiksmes pamatā, turklāt ne tikai izskats, bet arī izvēlētie materiāli, konstrukcija un ražošanas procesu dizains ir būtiski, lai mēs - lietotāji varētu lietot, sajust un būt lepni ar savu izvēli.

Lai noskaidrotu kas ir Samsung TV produktu pārdošanas apjomu un tirgus daļas veiksmes pamatā arī tepat pie mums Latvijā, dodos uz Samsung debesskrāpi pašā Seulas centrā, kur gaišās telpās, kas pilnas ar produkcijas prototipiem un dažādiem materiāliem, intervētu vizuālo displeju stratēģiskās nodaļas vadītāju, razošo dizaineri VP Junho Yangu.

Plašas gaišas telpas vidū ir liels rupjš koka galds, pie kura sēž klasisks dizaineris, tērpies melnā, ar brillēm stilīgā lielā melnā briļļu rāmjī. Juhno Janga komanda veido ideju vizualizācijas un prezentācijas, lai vadība varētu pieņemt lēmumus.

Kā top dizains Jūsu komandā?

"Tas ir kolektīvs darbs. Dizains, atkarībā no produkta tiek veidots vienu līdz divus gadus iepriekš, pirms produkts ierauga veikalu plauktus. Tas ir visai ievērojams kopdarbs, iesaistot dažādus speciālistus, kas atbild par produkta ražošanas niansēm, izmantojamajām tehnoloģijām. Jāņem vērā daudz dažādi aspekti - materiālu siltumvadītspējas, ražošanas izmaksas, izmēri versijām. Es dizainēju televizorus jau 15 gadus, mums komandā ir cilvēki, kas jau desmit gadus veic dizaina darbu. Mēs spriežam cik inovatīvs var būt nākamais produkts un tad veidojam prototipus.

Ikdienā dizainēju un skicēju, nodaļai ir jāveic gan aši skiču uzmetumi, gan produktu vizualizācijas CAD programmās. Pateicoties tam, ka esam komanda, kas strādā kopā ilgus gadus, mēs varam ietaupīt laiku, zinām iespējas un varam koncentrēties uz svarīgākajiem jautājumiem." 

Kā tiek apjaustas dizaina tendences, kā sajust, kas būs modē?

"Mums ir regulāras iedvesmu nodarbības šeit un ārzemēs. Mēs apmeklējam visas ievērojamās dizaina izstādes un konferences. Pašas svarīgākās ir tendences, kas jau iegūst produktu aprises un tās, kas tiks realizētas nākamajā gadā. Tad, protams, tās ir jāsaskaņo ar biznesa uzdevumiem.  

Tāpat mēs iegūstam iedvesmu savas komandas ietvaros, runājam par dažādām idejām un tehnoloģijām. Arī daba un fizika diktē savus noteikumus, piemēram, lielizmēra LED televizora kājai jābūt stiprai, tātad ir skaidrs, ka risinājums jāmeklē metāla materiālos."

Tātad tehnoloģijas pirmās nosaka dizainu?

"Dizainera uzdevums ir vizualizēt to, kas nav eksistējis iepriekš. Vispirms ir jāapkopo idejas par to, kas varētu būt iespējams. Mēs parādam ideju - vīziju par to cik skaists produkts varētu būt, piemēram, ka televizors var būt tik plāns. Un tad jau kopā nāk viss pārējais - tas, kas ir iespējams, ko vēlas pircēji. Vai šī ideja var tik uzražota un vai to varēs pārdot. 

Piemēram, mums ir populārs Bordo TV modelis. Šis produkts ir veiksmīgs ne tikai izskata vai pārdošanas apjomu dēļ, šis modelis ļāva konstruktoriem noticēt dizaineriem un to redzējumam un vīzijām. Tas savukār sniedz mums iespējas piedāvāt jaunākas un drosmīgākas idejas ar mazāku pretestīvu no ražošanas puses."

Vai prototipi piedzīvo ievērojamas izmaiņas, pirms gala izskata, kas nonāk veikalu plauktos?

"Ne tik ievērojami tieši dizaina ziņā kā, piemēram, izmantotajos materiālos. Koncepts tiek saglabāts. Mazu produkcijai, protams, izmaiņas var būt arī ievērojamākas."

Kāda ir dizaina ietekme uz zīmolu?

"Viennozīmīgi ir. Dizains izceļ produktu un pozicionē zīmolu kā novatorisku produktu ražotāju. Patērētāji to ievēro un atceras. Mans darbs ir dizainera darbs. Mēs vienmēr cenšamies mainīties un uzlabot savu redzējumu. Svaigs un jauns imidžs ir daļa no darba un mēs dizaineri tajā spēlējam ievērojamu lomu tieši vizualizējot šīs izmaiņas."

Kā attīstīties TV?

"Nākamie TV būs vēl vairāk saistīti ar galveno - tā skatīšanos. Piemēram, tas nozīmē mazāku rāmi un tas savukārt nozīmē mazāk darba pašas iekārtas dizainam un vairāk darba saskarnes dizainam."

Atliek vien piebilst, ka Samsung rīcībā ir 24 izpētes centri visā pasaulē un zīmols ir saņēmis vairākas dizaina balvas. 1971. gadā Samsung strādāja tikai 2 dizaineri, kamēr 2001. gadā jau 250 un 2007. gadā 510. Tagad tie ir tūkstoši cilvēku visā pasaulē, kas tikai ilustrē vērienu un investīcijas inovatīvu produktu attīstībā. Bez mums pazīstamiem produktiem, kas ir veikalos, piemēram LCD televizoriem vai plazmas paneļiem, ir citi vizualizācijas prototipi, piemēram ekrāni, kas iestrādāti automašīnassānu un priekšējā stiklā, rāda informāciju par maršrutu, apkārtni, ēkām, veikaliem un notikumiem. Arī paziņojums par auto ātrumu, dienas kārtību, ienākošo zvanu vai jaunu īsziņu noteikti varētu būt ērtāk uztverams, neatraujot acis no ceļa.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko