Visaktīvāk (vismaz 1 reizi nedēļā vai biežāk) internetu mācību nolūkiem izmanto iedzīvotāji vecuma grupā 15-25 gadi (59%), savukārt vismazāk aktīvo iedzīvotāju (36%) ir vecuma grupā 36-45 gadi.
„Internets ir visstraujāk augošais informācijas resurss pasaulē. Tajā var atrast informāciju praktiski par jebkuru tematu, turklāt to paveikt var vien dažās minūtēs. Ja cilvēkam ir nepieciešamās pamatzināšanas datorzinībās, tad internets ir ātrs un ērts lietošanā, turklāt piedāvā plašu informācijas klāstu dažādos formātos – video, audio un teksta veidā. Šie arī ir galvenie iemesli, kādēļ internets kļuvis populārs izglītības resurss, turklāt nav nepieciešami papildu izdevumi,” uzsver Sandra Kraujiņa. „Turklāt aizvien biežāk skolas sāk izmantot alternatīvās mācību metodes, piemēram, tālmācību, kas ir pieprasīta sportistu un biznesa cilvēku vidū un ļauj iekļauties mācību procesā, neapmeklējot nodarbības klātienē.”
Jāuzsver, ka 34% no respondentiem, kuri internetu izmanto izglītošanās nolūkam, globālo tīmekli lieto pamatskolas un vidusskolas mācību vielas apgūšanai, savukārt 65% aptaujāto – pašizglītošanās vajadzībām. Vēl 19% internetā gūst zinības augstskolai un 6% izmanto tālmācības iespējas.
„Pētījums atklāja interesantu faktu, ka internetu izmanto ne vien skolēni un studenti, bet arī vecāki, lai palīdzētu bērniem sagatavot mājas darbus skolai,” atklāj S. Kraujiņa. „Jāteic, ka arī uzņēmumā IZZI katru gadu, tuvojoties jaunam mācību gadam, palielinās to klientu skaits, kas vēlas abonēt interneta pakalpojumus.”
92% respondentu uzskata, ka internets ir lietderīgs informācijas resurss izglītošanās nolūkiem un sniedz atbildes uz jautājumiem.
Vairākums respondentu informāciju internetā meklē vairākās valodās, no kurām populārākās ir latviešu, krievu un angļu.
Mācību vajadzībām internetu visbiežāk lieto mājās (95%), vēl 19% gadījumu darbā, mācību iestādēs (18%), bibliotēkās (10%), pie draugiem (6%).