Jauno biļešu veidu ieviešana Rīgas sabiedriskajā transportā kopumā noritējusi veiksmīgi, informēja pašvaldības SIA Rīgas satiksme Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane.
Pie tā, ka pasākumu biļetes lielākoties jāpērk nevis pirms pasākuma, bet iepriekšpārdošanā no izplatītājiem, mūsu skatītājs ir pieradināts. Cita lieta, ka iestādes un producenti izvēlas dažādas firmas, un, interesējoties par pasākumu, jāzina, kas ir biļešu tirgotājs, kādā veidā – klātienē vai internetā – biļetes ir iegādājamas un kādi ir tirdzniecības nosacījumi, piemēram, servisa maksa. Nesen par ienākšanu Latvijā paziņoja Lietuvas biļešu tirdzniecības tīkls Tiketa.lv. Joprojām netrūkst arī mazāku firmu, kuru klientu skaits nav liels. Vienlaikus pamazām attīstās tendence, ka uz vienu un to pašu pasākumu biļetes tirgo vairāki uzņēmumi.
Mākslas palīgdarbība - tā dēvē nozari, kurā darbojas pasākumu biļešu tirdzniecības starpnieki. Katram darījumam uzrēķinot aptuveni septiņus procentus, viņi ir, iespējams, valstī pelnošākie mākslas palīgdarbinieki, un komercijas paradīzes priekšnoteikumus šiem starpniekiem rada valsts paspārnē esošās kultūras iestādes, ceturtdien vēsta laikraksts Diena.
Spekulantu tirgotās XI Skolēnu dziesmu un deju svētku biļetes kļūst arvien dārgākas, sasniedzot pat 50 eiro, tomēr svētku organizatori aicina neatbalstīt šādus vieglas peļņas tīkotājus un nepirkt no viņiem biļetes.
Kaut arī XI Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku rīkotāji iepriekš aicināja būt godīgiem, pērkot biļetes uz svētku pasākumiem, spekulanti ķērušies arī pie šo svētku biļešu pārdošanas.
Pirmajās tuvojošos Skolēnu dziesmu un deju svētku biļešu tirdzniecības dienās izpirktas vairāk nekā puse no pasākumu biļetēm, tāpēc atkal ir bažas par spekulantu uzdarbošanos, pirmdien vēstīja TV3 Ziņas.
Pirmdien, 2.martā, vēl pēdējo dienu var izmantot braukšanas biļetes, kuras iegādātas līdz 2015.gada 31.janvārim. 3.martā visas biļetes tiks bloķētas, un tās vairs nevarēs izmantot sabiedriskajā transportā, portāls Diena.lv uzzināja Rīgas Satiksmē.
Ko darīt tālāk? Kā rīkoties, lai pārējiem Latvijas iedzīvotājiem nebūtu jāpārmaksā par Rīgas Satiksmes greznajiem tēriņiem, un lai politika, ko veido Rīgas dome, netiktu īstenota ar visas Latvijas iedzīvotāju maciņiem.