Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā -1 °C
Daļēji apmācies
Piektdiena, 22. novembris
Aldis, Alfons, Aldris

Stiprā puse – ideju ģenerēšana, kaut arī ar pieredzes puniem

Dienas starta 2013 žūrija – uzņēmuma IT Sapiens īpašniece, projekta Dienas starts 2012 dalībniece Eva Narunovska, uzņēmējs, Valmiermuižas alus līdzīpašnieks Aigars Ruņģis, LU Ekonomikas un vadības fakultātes pasniedzējs, konsultants LU biznesa inkubatorā Egīls Fortiņš – projekta noslēgumā vērtē Dienas starta dalībnieku, septiņu jauno uzņēmēju, paveikto biznesā gada laikā.

Kristiāns Līcis, virza vairākus produktus inovāciju birojā Greynut.

Eva Narunovska:

Apsveicami, ka Kristiānam ir izdevies rast finansējumu lielākam gaismas balonu ražošanas apjomam un tādējādi - plašākai balonu pārdošanai, turklāt tie ir jau atrodami tirdzniecības vietās! Jo vairāk cilvēki iepazīsies ar šādu produktu, jo populārāks tas kļūs, it īpaši, ņemot vērā pieejamās cenas un sortimenta dažādošanu. Domāju, ka šeit ir lieliskas iespējas eksportam. Daudzi katru gadu meklē arvien jaunas oriģinālas idejas gan korporatīviem pasākumiem, gan dāvanām. Iespējams, paralēli masveida tirdzniecībai, Kristiāns var izmantot savu stipro pusi –  radošo ideju ģenerēšanu apvienojumā ar to tehnoloģisku izpildījumu – un piedāvāt ekskluzīvus risinājumus gan pasākumu organizatoriem, gan prezentreklāmu aģentūrām.

Aigars Ruņģis:

Ja komponisti zinātu, kura dziesma būs hīts, tad rakstītu tikai hītus. Nav iespējams uzminēt, kura ideja būs pircēju prātos uzvarošā, to netestējot. Kristiāns ir piemērs biznesa uzsācēju patiesībai «kļūdies ātri!». Jo ātrāk var apzināties idejas vājumu, jo mazāk laika un naudas jātērē tās testēšanai. LED balonu ideja ir trešā ideja šogad aiz velosarga un MeMouse. Citējot Kristiānu, balonu bizness ir aizgājis. Kristiāns priecājas par katru mazo panākumu un ir gatavs mācīties un prasīt padomu arī koučam. Atradis biznesa partneri un investoru balonu biznesam. Ir pareizs lēmums attīstīties lielo balonu nišā, kur svarīga ir amatniecība, roku darbs, nevis standartizācija un lielražošana, kur būs liela konkurence no rūpnieciskiem ražotājiem. Kristiāns ir ideju ģenerators. Visas viņa idejas ir novatoriskas. Produkts pēc palaišanas tirgū ir nepārtraukti jāpilnveido, ieklausoties klientu vēlmēs. Vai Kristiānam pietiks pacietības slīpēt vienu balonu ideju, pirms ķerties klāt pie nākamo ideju realizēšanas? Jo ideja veido trešdaļu panākumu, divas trešdaļas panākumu veido izpildījums pareizā veidā, vietā un laikā. Tādēļ baloniem iesaku meklēt arvien plašāku pielietojumu, kas neaprobežojas tikai ar pasākumu dekorācijām. Lielākā vērtība, ko Kristiāns būs guvis paralēli studijām, ir reāla biznesa ideju komercializēšanas pieredze, ko nevar iemācīties no grāmatām. Pieredzes puni jāuzsit īstajā dzīvē.

Egīls Fortiņš:

Kristiāna sākotnēji pieteiktā ideja – velosignalizācija – pēc autoru domām, neizturēja mārketinga testu. Tas deva iespēju izvērtēt un pārvērtēt savu biznesa modeli. Tomēr līdz ar to arī jaunās  – balonu idejas izvēršanā saglabājas pietiekami augsts riska līmenis, kas saistīts izvēlētā tirgus specifiku.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!


Aktuāli


Jaunumi

Vairāk Jaunumi