Edgars Dzalbe, dzintara pavedienu tekstila ražotājs, SIA Ambline
Vērtē Jānis Bērziņš, uzņēmuma Stenders īpašnieks un vadītājs
Manuprāt, visperspektīvākais no visiem sešiem uzņēmējiem. Savā darbībā izmanto inovatīvu tehnoloģiju, kas mūsdienās ir viens no samērā drošiem priekšnosacījumiem veiksmīgai attīstībai. Pēc Edgara paša vārdiem, viņi ir pašlaik vienīgie pasaulē, kas izmanto šādu tehnoloģiju, ražojot savu produkciju. Ar šo karogu arī būtu jāstartē tālāk. Vājā puse varētu būt salīdzinoši lielās izmaksas un līdz ar to arī paša produkta cena. Vai viņš spēs pārliecināt gala pircēju par sava produkta vērtību, kura nav acīmredzama? Dzintara diegus gala produktā nevar ieraudzīt, šī vērtība ir jāpierāda. Emocionāli klients jāpārliecina par produkta unikalitāti. Ambline spēks ir tajā, ka tas gandrīz 100% orientēts uz eksportu, ir ar augstu pievienoto vērtību un savu stāstu, kas ir svarīgs jebkuram produktam, zīmolam, servisam. Izaicinājums – precīzi formulēt savu mērķa tirgu un auditoriju un fokusēties uz to.
Vērtē Mikus Losāns, LU EVF Biznesa inkubatora vadītājs
Edgars ir atradis interesantu jomu, kurā strādāt, un šis noteikti ir viens no inovatīvākajiem produktiem Dienas startā. Ar tik inovatīviem produktiem priekšrocība ir tā, ka tev nav vai ir ļoti maz konkurentu un tu vari būt tirgus līderis. Savukārt izaicinājums – tev ir jāveido tirgus jeb jāmeklē klients, jāmāca viņam produkta priekšrocības, jāpārliecina, ka viņam tas ir nepieciešams u.tml. Dzirdēju, ka Edgaram apgrozījums veidojas labs un viņam ir arī milzīga enerģija šo projektu virzīt, līdz ar to skaidri redzams, ka viņš atrodas uz pareizā ceļa un viņam arī veiksies. Mans ieteikums būtu pievērst milzīgu uzmanību savam klientam, lai saprastu pilnīgi visu par to, kā viņi pieņem lēmumus par produkta pirkšanu un lietošanu, lai pēc tam mācītos un izmantotu to pārdošanā.
Vērtē Ģirts Ozoliņš, mārketinga komunikāciju aģentūras IDEA vadītājs
Ļoti labi, ka ir izstrādāts patiešām unikāls produkts, kas, ja izdodas klientus pārliecināt par tā priekšrocībām, nodrošina konkurējošu priekšrocību. Ir labs brendings. Es ieteiktu uzņēmējiem nedaudz pamainīt prioritātes komunikācijā. Tā kā tekstilizstrādājumu ražošana un tirdzniecība ir kategorija ar ĻOTI augstu konkurenci un mazi uzņēmumi komunikācijā medijos nekad nevarēs atļauties cīnīties ar vadošajiem spēlētājiem (nemaz nerunājot par pasaules tirgu), galvenais informācijas avots ir uzņēmuma mājaslapa. Un tajā ir ļoti skaidri jābūt pasniegtām produktu priekšrocībām. Ambline mājaslapa tomēr ir pārāk uz pārdošanu orientēta. Bet iemesls pirkt Ambline produktus ir to unikālā tehnoloģija un tikai pēc tam dizains. Tāpēc es ieteiktu pamainīt prioritātes un pirmajā lapā izcelt tehnoloģiju, sadarbību ar zinātniekiem, un tikai tad pāriet pie piedāvājuma pirkt.