Laika ziņas
Šodien
Daļēji apmācies
Rīgā +4 °C
Daļēji apmācies
Pirmdiena, 25. novembris
Kadrija, Kate, Katrīna, Trīne, Katrīne

Vieni jau pelna, citi – piemaksā, lai bizness turētos virs ūdens

Šoreiz noskaidrojam, kuri no jaunajiem uzņēmējiem jau bauda sava darba augļus, bet kuri turpina piemaksāt, lai savu biznesu vispār noturētu uz ūdens.

Degviela cērt robu

Klaviermeistara Aivara Tomiņa biznesu ietekmē degvielas cenu pieaugums: «Ja jābrauc pie klienta vairāk nekā 50 kilometru, apsveru, vai tas atmaksājas. Ja jābrauc tālāk, cenšos apvienot izbraukumu pie vairākiem klientiem vienā reizē.»

Aritmētika ir samērā vienkārša - klavieru skaņošana maksā no 25 līdz 35 latiem atkarībā no konkrētā gadījuma. Savukārt degvielas izmaksas A. Tomiņa mikroautobusam ir aptuveni astoņi deviņi lati uz simt kilometriem. «Jāsāk rēķināt, vai man maz atmaksājas braukt uz attālākām vietām,» stāsta A. Tomiņš.

Tiesa gan, degvielas izdevumus viņš klientiem papildus nerēķina, ja nu vienīgi klavieres tiešām jāskaņo ļoti steidzami. Arī ar aprēķiniem par klavieru restaurācijas rentabilitāti viss nav tik vienkārši: «Parasti ar klientu par summu vienojamies pirms darbu veikšanas. Tomēr arī šai gadījumā man var sanākt ciest zaudējumus, jo klavierēm mēdz atklāties slēpti defekti,» stāsta klaviermeistars.

Bez parādiem

Pašlaik restorāns pelna, stāsta restorāna īpašnieks Valters Zirdziņš un piebilst: «Man noliktavā nestāv kaste ar naudu, lai sponsorētu nerentablu biznesu. Nevienam parādā neesam un visus rēķinus samaksājam laikus. Sanāk gan algām, gan arī īrei.»

Valtera restorānā ir 30 apmeklētāju vietas, un ar pašreizējo cenu līmeni apgrozījums ir pietiekams. «Uzskatu, ka cenām jābūt argumentētām. Ja man uz esošo vietu skaitu ir divi viesmīļi, cenas ir atbilstošas pašreizējam līmenim. Ja man ir seši viesmīļi, katram galdiņam savs, un vēl vīnzinis, un vēl, iespējams, arī kāds šovs, cenām būs jāatbilst augstākam servisa līmenim.»

Lielākais kreditors - tēvs

Reinis Balodis atklāj, ka nekādu peļņu vēl viņa eļļas spiestuve nenes: «Nav jau arī pašas eļļas spiestuves. Tas, ko ražojam, šobrīd veido sesto daļu no plānotā apgrozījuma.»

Tiesa gan, no šīs naudas R. Balodim sanāk norēķināties gan ar banku par ņemto kredītu, gan arī samaksāt sev nelielu algu. Cieš izejvielu piegādātājs, jo, kā Reinis atzīst: Esmu mazliet parādā tēvam par piegādāto rapsi, tomēr esam vienojušies, kā parādu atmaksāšu.» Plānotais apgrozījums, kad eļļas spiestuve būs uzbūvēta, ir aptuveni 3600 latu mēnesī.

Peļņu iegulda uzņēmumā

Moshmosh apģērbu līnijas radītāja Līga Auziņa atklāj, ka pašlaik visa nopelnītā nauda tiek ieguldīta uzņēmuma attīstībā: «Beidzot nauda parādās, tomēr tikpat ātri arī pazūd. Uzņēmuma apgrozījums gan pieaudzis.» Uzņēmēju gan dara domīgu preces došana realizācijai veikalos. Faktiski tie ir iesaldēti līdzekļi - nauda par šūšanu un izejvielām ir iztērēta, bet veikala lielā uzcenojuma dēļ prece tirdzniecības vietā var atrasties arī mēnešiem ilgi.

Jautāta par vajadzīgo apgrozījumu, L. Auziņa stāsta, ka mēnesī jāpārdod prece par 2500 latiem, tad viņa varēs atļauties arī algot divus darbiniekus.

10 000 būtu labi

Arī Andris Lazdāns stāsta, ka pagaidām ar uzņēmuma VIP Color rentabilitāti ir bēdīgi: «Man ir vajadzīgi 10 000 latu mēnesī, lai sirds būtu mierīga. Varbūt pat mazliet mazāk. Ražošanas jaudas mums šādam apgrozījumam pietiek, pa naktīm jāstrādā nebūtu.»

Ar bažām gan tiek gaidīta ziema - pieredze liecina, ka divi trīs mēneši gada sākumā parasti ir klusāki. «Šobrīd dzīvojam no pasūtījuma līdz pasūtījumam, bet mums trūkst pastāvīgo klientu,» rezumē uzņēmējs.

Patur noslēpumā

Uzņēmuma Tīrās ķepas dibinātāja Iveta Preisa-Imaka stāsta, ka viņas mērķis pirmajā biznesa gadā būtu sasniegt tādu līmeni, lai pietiktu naudas īrei, komunālajiem maksājumiem un algām.

Konkrētus skaitļus Iveta nevēlas nosaukt, jo jūt, ka ne visi apkārtējie cilvēki viņas biznesa ideju atbalsta: «Man ir nelabvēļi, kam es ar savām biznesa aktivitātēm esmu uzkāpusi uz varžacīm, tāpēc labāk neko konkrētāku par aprēķiniem nestāstīšu.»

Cerība uz investoru

Arī Kristiāna Līča uzņēmums Greynut šobrīd vēl peļņu nenes. «Lielākie izdevumi būtu algas, tāpēc tās sev tagad nemaksājam. Savukārt sagrabināt naudu ražošanai nepieciešamajām detaļām izdodas,» norāda Kristiāns.

Lai varētu nopietni nodarboties ar gaismas balonu ražošanu un eksportu, mēneša apgrozījumam jābūt ap 10 000 latu, lai nosegtu tikai neizbēgamos tēriņus, pietiktu ar tūkstošiem trim, rēķina Kristiāns un piebilst, ka bez investīcijām ražošanu attīstīt neizdosies.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Ko šonedēļ dara citi

Aivars Tomiņš, SIA DoReMiDoReDo, www.klaviercentrs.lv

Lēnām iet uz priekšu klavieru restaurācijas darbi. Aivars Tomiņš, meklējot palīdzīgu roku, klavieru restaurācijas procesā iesaistījis savu 12 gadu veco dēlu - lai līmē filcīšus. Šis darbs dēlam sanāk diezgan labi.

Reinis Balodis, SIA Daugavmalas rapsis

Sienas eļļas spiestuvei ir uzmūrētas, tagad pienākusi kārta jumta darbiem. Tikmēr paralēli Reinis Balodis aptaujā dažādus apkures uzņēmumus par iespējamiem labākajiem risinājumiem ēkas apkures sistēmai.

Valters Zirdziņš, SIA Dilles un loki, www.valterarestorans.lv

Valtera restorāns ir idejiski nobriedis nelielai pārbūvei. Plānotie pārbūves darbi sāksies pēc pāris nedēļām, un pārbūves nolūks ir izmantot pieejamās telpas vēl efektīvāk - piemēram, pielāgot virtuves vajadzībām arī noliktavu.

Iveta Preisa-Imaka, biedrība Sniega suņi, www.sniegasuni.lv

Flīzēšanas darbi ir ieilguši, un maz ticams, ka suņu mazgātavu līdz septembrim izdosies atvērt. Flīzēšanas darbs noris pamatā vakaros, galvenais flīzētājs ir Ivetas Preisas-Imakas vīrs, kas pa dienu strādā savā pamatdarbā.

Kristiāns Līcis, inovāciju projekts Greynut, www.greynut.com

Drīz tiks prezentēts jaunākais Greynut radījums - gaismas balonu virtenes. Skaistas un efektīgas. Uzņēmumam ir pieteicies investors, tagad tikai jāvienojas par noteikumiem, ar kādiem veidot šo sadarbību.

Andris Lazdāns, SIA VIP color

Uzņēmējs stāsta, ka nekā jauna neesot. Darba rutīna. Mājaslapa vēl netop, toties lēnām tiek iekārtots birojs.

Līga Auziņa, apģērbu līnija Moshmosh, facebook.com/moshmosh.lv

Šis ir brīdis, kad jāsaprot, ko tirgot ziemā, jo vasaras sezona ir beigusies. Līga Auziņa saņem daudzu veikalu piedāvājumus pieņemt viņas ražoto preci realizācijai. Tiesa gan - nauda tiek solīta tikai tad, kad prece tiks pārdota un kad veikals to pārskaitīs. Tas nozīmē - nav īsti zināms, kad. Toties nauda par materiāliem un šūšanu ir iztērēta.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!


Aktuāli


Jaunumi

Vairāk Jaunumi