Divriteņa treknie gadi
Ja divriteņa vēl nav
...tāds, protams, jāiegādājas, un investīcija noteikti atmaksāsies. Patlaban sporta veikalos var dabūt/izdīkt/nokaulēt/sarunāt atlaides pat ap 30% sezonas laikā, kas divriteņa cenai var nozīmēt pat 100 latu un vairāk. Protams, par cenu jums jāizlemj pašam. Ja gribat braukšanai pieiet nedaudz sportiski, ar 100 latiem cauri netiksiet, tomēr velosipēds ir ilgtermiņa investīcija. Jebkurš veikala pārdevējs ieteiks izvēlēties atbilstošu rāmi, kas ir viens no cenas rādītājiem, jo tā svars un izturīgums nosaka gan to, kā un kur ar riteni var braukt, gan to, vai katru reizi to varēsit uznest uz 5.stāvu vai sev līdzi uz kādu tikšanos, jo riteni pat ar vislabāko ķēdi atstāt uz ilgāku laiku nepārredzamā vietā uz ielas — tas ir risks, kas agri vai vēlu nospēlēs jums par sliktu. Tomēr divriteņa cenai jāpieskaita ķēde Ls 5—30 (vislabāk izvēlēties tās, kas ir pakava formā) un spidometrs, kas maksā ap Ls 10. Tas rāda nobraukto laiku, distanci, kalorijas, vidējo ātrumu un vēl citas funkcijas atkarībā no modeļa. Spidometrs gan nav obligāts, bet no pieredzes varu teikt — tas mudina ar katru dienu un nedēļu nobraukt arvien vairāk.
Ja divritenis jums ir
...velciet to ārā no šķūņa vai dzīvokļa tālākā kakta. Novērtējiet, vai pietiks ar notīrīšanu un riepu pumpēšanu, vai vajadzīgs pamatīgāks serviss. Reizi gadā tādu veikt ir ļoti ieteicams. Pēc pirmās dienas brauciena novērtējiet sajūtas. Ja mazliet sāp ceļi, vajag noregulēt sēdekļa augstumu. Ja sāp mugura vai pleci — jāpielāgo stūres augstums. To var palūgt veikalā, taču pēdējo gadu velosipēdi ir veidoti tā, ka nekas nav jāskrūvē un pieregulēšana ir skaidra pat mazajam cacas sunītim. Ja sāp dibens, tas ir normāli. Sākot sezonu, tas sāp gandrīz vienmēr. Protams, var izvēlēties lielos un mīkstos sēdekļus, bet daudz braucot tie nav īpaši parocīgi un dibens ātri pierod. Vienīgā skāde — jo vairāk brauc, jo mazāks tas kļūst, un kauli uz sēdekļa spiež vairāk.
Jūsu ikdienas draugs
Aizejiet uz kādu intensīvu body bike nodarbību, kur iekļauta ne tikai velobraukšana, bet arī citi vingrojumi, un salīdziniet sajūtas. Otrs, ekstrēmāks variants, ir piedalīties piedzīvojumu sacensībās, kur viens no elementiem ir velobraukšana. Tuvākās piedzīvojumu sacensības MONA X notiks 9.—10. maijā Rīgas rajonā. Minimālais dalībnieku vecums — 18 gadu. Sacensību distance (120 km) sadalīta posmos. Ar velosipēdiem — ap 75 km, laivām — ap 5 km, kājām — ap 40 km. Vairāk informācijas: www.monax.lv.
***
Kaloriju patēriņš*
Kalnu riteņbraukšana vai BMX — 595 kcal
Lēna riteņbraukšana pa pilsētu vai atpūtai — 280 kcal
*stundā
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.