Aktīvākais juvelierizstrādājumu pirkšanas laiks ir svētki un vasaras sezona, kad vērojams tūristu pieplūdums. Veikalu pārdevēju novērojumi liecina, ka lielāki pirkumi tiek veikti Ziemassvētkos un Jaunajā gadā, mazāk populāras ir kļuvušas Valentīndienas.Cilvēkiem ar augstiem ienākumiem juvelierizstrādājumu iegādes mērķis ir vēlme sevi iepriecināt vai apdāvināt. Savukārt pircēji no Krievijas visbiežāk izvēlas zelta izstrādājumus, vai rotas, kas rada respektablu un dārgu iespaidu. Skandināvu un latviešu pircēji labprāt priekšroku dod baltā zelta izstrādājumiem. Augstu tiek novērtēti arī izstrādājumi ar briljantiem.
Visinteresantākās nianses ir novērojamas starp lietuviešu, latviešu un igauņu pircējiem. Veikali, kuru pārstāvniecības atrodas visās šajās valstīs atzīst, ka lietuvieši izteikti dod priekšroku īstajiem dārgakmeņiem, sarkanā zelta vietā izvēlas balto vai dzelteno. Igauņiem raksturīgi ir meklēt ko īpašu, viņus raksturo smalka izpratne par modi. Viņi bieži rotas atliek, lai vēreiz pārdomātu, vai tās ir īstās. Latvieši vairāk ir iecienījuši rotu komplektus, lai izstrādājumus varētu nēsāt gadiem un tos būtu iespējams nodot mantojumā.