Sastrēgumi, augstas degvielas cenas, vides nodokļi un arvien lielākas automobiļu ekspluatācijas izmaksas jau sen spiež Rietumeiropu pārsēsties uz mazākām, bet prestižām automašīnām. Mūs šis vilnis vēl nav sasniedzis, taču Audi A3 tam ir gatavs. 1,4 litru motorus savulaik pazina tikai alumīnija supermini A2, tagad šāds uzraksts atrodams arī uz piecdurvju Audi A3 Sportback, tiesa gan, kopā ar burtu T. Tas nozīmē, ka četrcilindru motoram ir turbokompresors. 125 zirgspēku jauda un seši pārnesumi nepieļauj situāciju, ka A3 kļūst par kvalitatīvi izgatavotu gliemezi.
Jumta aizbraukšanas sekas
Pēc nesenā restailinga, kuru iezvanīja pirmais kabriolets A3
vēsturē, mazākais Audi veiksmīgi ierakstās starp pārējiem "gredzenu
pavēlniekiem". Šo procesu ievērojami stimulē Xenon Plus lukturi ar
gaismas diodēm, taču tie maksā gandrīz 900 eiro. Audi piemīt īpašs
talants sakomplektēt pasaulē dārgāko golfklases auto, tāpēc ar
milzu atvieglojumu un interesi uzņēmām Audi A3 1.4 TSI Ambient ar
tikai nepieciešamāko papildaprīkojumu - CD radio ar MP3, sēdekļu
apsildi, miglas lukturiem un elektronisku klimata kontroli. Pēdējā
maksā kriminālus 1463 eiro, taču ir tāda pati kā Audi TT, un bez
Climatronic panelis izskatās nabadzīgs. Dabiski, ka nekādas dižās
atklāsmes melnais Sportback nenesa, izņemot vecumveco patiesību, ka
"vācu automašīna ar katru dienu iepatīkas arvien vairāk, bet
pārējās - kā sanāk". Un štrunts par to, ka salons ir melns kā ogle,
bet uz stūres nav nevienas pašas komforta pogas, - toties kāds
panelis un Audi smarža, par kuru nav jāpiemaksā.
Mantas dalīšana
Izņemot mazinformatīvu stūri un nepielūdzamo faktu, ka 125 ZS Audi vietā brīvi var nopirkt 200 zirgspēku Seat Leon FR, Audi A3 Sportback ir labs pirkums, turklāt pieejams arī ar septiņpakāpju DSG kārbu, ko Audi valodā sauc S tronic. Piecdurvju Sportback piedāvā plašākās izvēles iespējas visā A3 ģimenē, jo īsajam A3 nav pieejami nedz lielie turbomotori, ne pilnpiedziņa, ja neskaita šausmīgi "sālīto" S3. Audi A3 Cabrio savukārt nepieklājas sijāties gar nakstklubiem ar 1.4 TFSI motoru, un sezonas spicākajā mazizmēra kabrioletā viss sākas ar 1,8 l TFSI. Šis motors aizstāj vecos divu litru atmosfēriskos motorus, tāpat kā 1.4 TSI aizraidīja izgāztuvē 1.6 FSI. Lai cik nebūtisks seksīgajā A3 Cabrio ir motora tilpums, 160 ZS motora centību nevar nepamanīt. Ne velti to uzstāda pat Audi A4 un VW Passat CC. Tā ka, ja jūs nemulsina Audi cenu politika un tas, ka VW Golf 1.4 TSI ir gandrīz piecus tūkstošus eiro lētāks, nav labāka veida, kā braukt ar tādu izcili saliktu un diētisku benzīna auto kā Audi A3 TFSI.
***
Audi A3 Sportback
***** Dizains
**** tehnika
**** komforts