Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +3 °C
Apmācies
Otrdiena, 19. novembris
Liza, Līze, Elizabete, Betija

AutoDiena testē automašīnas, kuru novērtēšanai nepieciešams bērnu sēdeklītis. Vai pat divi

Sakiet, ko gribat, tomēr franču autoražotāju izdoma ir apbrīnojama. Nav nepieciešama plaša fantāzija, lai apgāztu uz sāniem ledusskapi, pierīkotu tam riteņus un nodēvētu Pablo Pikaso vārdā, tomēr rezultāts ir bezgala šarmants. Citroen C3 Picasso apbrīno liels un mazs, puikas spiež degunus pie stāvajiem stikliem, un nenobrīnīties, par ko gan skan visi šie "oh", "uh" un "paskaties"! Sajūsmināti vai vismaz ieinteresēti skatieni C3 Picasso pavada kopš pirmās dienas, jo arī pagājušā gada Parīzes autoizstādē, kur auto tika prezentēts, retais spēja paiet tam garām, vismaz aiz ziņkārības neiesēdies šajā akvārijā.

Apsteidz japāņus

Formāli Citroen C3 Picasso aizstāj novecojušo, bet savulaik neticami populāro kompaktvenu Xsara Picasso. Lai gan franču draudziņš izgatavots no mazāka auto, vietas tajā ir tikpat, ja ne vēl vairāk. Katram, kas kaut attāli pazīstams ar ģeometriju, ir skaidrs, kāpēc. C3 Picasso ir četrstūrains kā kaste, augsts kā minibuss un strupu degunu kā japāņu pilsētas mašīnītēm, par kuru bildītēm ķiķinām, sērfojot internetā. Ķiķināšanas laiks ir beidzies, jo pavisam drīz Eiropā sāks pārdot Nissan Cube, un tikai Citroen izrādījies pietiekami tālredzīgs, lai apsteigtu japāņus.

Bērnu prieks


Atšķirībā no pārapdzīvotības traumētā Japānas "autoproma", kas mēģina iebarot pašmāju pircējiem visādus neradījumus, Citroen C3 Picasso veidots ar mīlestību un šiku. Priekšējais stikls atbalstīts ar tievumtieviņiem balstiņiem, kas neierobežo panorāmu. Pie C3 Picasso stūres nepamanīts nepaliks nedz vajadzīgais veikals, nedz "uzmanību, mazda no labās puses!". Pateicoties vertikālajai salona orientācijai, tajā ērti var iekārtoties jebkurš Visuma iedzīvotājs no džedaju skolotāja Jodas līdz Andrim Biedriņam. C3 Picasso ir kaut kas kopīgs ar drēbju skapi, kurā vienmēr atrodas apbrīnojami daudz vietas nevajadzīgām lietām. Apsēžoties jebkurā C3 Picasso sēdeklī, pasažieri pārsteigumā par plašumu vicina elkoņus, kā tēlojot zosis, bīda šurpu turpu sēdekļus un vispār uzvedas kā bērni. Bērniem C3 Picasso ir pasakains auto, jo tajā eleganti iestellējas jebkuras firmas un konstrukcijas bērnu sēdeklis, ir atlokāmi galdiņi un milzums nodalījumu, kurā iestādīt salipušas karameles. Kubveida bagāžnieks ir puskubikmetru liels, bet ar salocītiem sēdekļiem C3 Picasso kļūst par vērā ņemamu kravas transporta vienību. Tomēr sēdekļu forma ne priekšā, ne aizmugurē nav piemērota tāliem ceļojumiem.

Binārā paradīze

C3 Picasso pārtrauc šī tipa automobiļu tradīciju, ka automašīnā ir interesanti visiem, izņemot vadītāju. Viņš pilnībā izmanto stūres regulēšanas diapazonus, priecājas par gaismas pilno salonu un veras elektroniskajā spidometrā, kurā daudzi burti un cipari ir tik vienādi, it kā tas būtu Stack tahometrs no sacīkšu mašīnas. Plastmasu kvalitāte atbilst automašīnas klasei, un mēģinājumi melno salonu atdzīvināt ar sudrabainām detaļām ir tikpat aizkustinoši, cik lieki. Tikpat nelietderīgi aprīkot automašīnu ar 17 collu diskiem un zemprofila riepām, lai gan nevar noliegt, ka Ecxlusive versijā C3 Picasso izskatās vienkārši kosmiski.

Vislabāk ar dīzeli

Kā vairums Citroen mazais Picasso brauc viegli, nepiespiesti un mazliet vaļīgi — ja runājam par pārnesumkārbas sviras darbību. Pilsētā priecē "īsā" stūre un 1,6 litru dīzelis, kas ir dinamisks un ļoti ekonomisks. Citroen parūpējies, lai C3 Picasso pasažieriem nebūtu jāaizspiež ar ceļiem ausis, jo augsto sēdekļu dēļ tas nemaz nebūtu izdarāms. Tāpēc durvīs ir dubulta skaņas izolācija, un dīzeļa troksnis salonā gandrīz neiekļūst. Lētāk pie C3 Picasso var tikt, izvēloties 1,4 vai 1,6 litru benzīna motoru, taču neviens no tiem nestāv ne tuvu HDI elastībai un ekonomiskumam. Citroen dīleris C3 Picasso lepni dēvē par pirmšķirīgu krīzes automobili, tomēr automašīnas sākuma cena liek skatīties uz to mazliet skeptiski. Lai arī stilīgs un ietilpīgs, tas ir mazās klases minivens, un 14 600 eiro nav maz, bet 16 400 eiro par dīzeli jau šķiet par daudz prasīts. Lai gan — ar ko salīdzina. Ja C3 Picasso ir tik labs, vai ir vērts pārmaksāt par C4 Picasso?

Un plus "sestais" Golf

Par 16 tūkstošiem eiro, neatņemot atlaides, var nopirkt piecpadsmit reižu garlaicīgāku, toties klasi augstāku un braukšanā stingrāku Volkswagen Golf Plus. Saņēmis Golf 6 lukturus, stūri, paneli un motorus, vienapjoma golfs joprojām nekairina jutekļus, toties dzīve pie Golf Plus stūres uzreiz šķiet ērta un sakārtota. Kopsolī ar laiku Plus ticis pie 1,4 TSI motora un DSG ātrumkārbas ar septiņiem ātrumiem, taču par Volkswagen atbilstošu cenu virs 20 tūkstošiem eiro. Cilvēki reizēm nesaprot, kāda jēga piemaksāt 1170 eiro par Golf, kas izskatās pēc minivena, taču tā vienlaikus ir arī atbilde — tāpēc, ka tajā ir vieglāk iekāpt, vieglāk iesprādzēt bērnu sēdeklīti un Golf Plus ir lielāks bagāžnieks.

***

Cenas, eiro

Citroen C3 Picasso SX 1.4i 14 600

Citroen C3 Picasso SX 1.6i 15 400

Citroen C3 Picasso SX 1.6 HDI 16 400

Citroen C3 Picasso Exclusive 1.6 HDI* 17 200

*demo

***

Citroen C3 Picasso

* * * * * Dizains

* * * * Tehnika

* * * * Komforts

***

Konkurenti

Kaut arī morāli novecojusi un tuva nomaiņai, Opel Meriva ir mazo MPV klasika. Cenas ir līdzīgas C3 Picasso. Sevišķi ekonomiska ar 1,3 litru dīzeli.

Nissan Note ir veiksmīgākais šīs markas mazauto. Ērts, funkcionāls un aizstāj vismaz divus citus Nissan modeļus. Tas vien kaut ko nozīmē.

Kia Soul ir vēl viens mēģinājums uzbūvēt aizraujošu MPV vienapjoma kastes vietā. Cena padara domīgu, taču Soul drīzāk ir Golf Plus konkurents.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko