AutoDiena testē divas dažādas Mazda3. Jaudas atšķirība nav noteicošā
Jauna kleita, tā pati meita
Lai gan jaunajā Mazda3 tik tikko var saskatīt līdzību ar iepriekšējo modeli, tā ir daudz lielāka, nekā varat iedomāties. Virsbūves struktūra un pat daži ārpuses paneļi ir tieši tādi paši. Kārtainās žalūzijas radiatora restē, kā arī rišas un izliekumi, kuru dēļ automobilis šķiet iespīlēts krinolīnā, aizgūti no Mazda konceptautomobiļiem. Paskatoties uz Mazda3 sānskatā, ir skaidrs, ka sensacionālais 2003.gada modelis, kas pēc remdenā 323 bija šokējoši stilīgs, tika godāts par "japāņu golfu" un vēl cildinošākos epitetos, savu misiju ir beidzis.
Lēts izskats, dārgs saturs
Par spīti tam, ka Touring sēdekļi var būt pelēki vai bēši, šie ir diplomātiski melni. Mazda3 salons sagaida ar ierasti bremzēto viesmīlību un sintētisku zoomzoom melodiju kā Mazda6. Mazda3 interjers ir tik demokrātisks, ka pirmajā mirklī nav saprotams, cik "bieza" ir konkrētā komplektācija. Melnā plastmasa daudzviet izskatās lēti, un tas samazina jaunā borta datora un kolosāli skanošās stereoiekārtas pienesumu. Brīžiem šķiet, ka Mazda tīri vai kautrējas par tik labu aprīkojumu, jo Touring un Sport izgriež pogas Eiropas automašīnām. Tās ir dārgākās komplektācijas no četrām iespējamajām ar 205/45 R17 riepām, miglas lukturiem, klimata sistēmu, lietus sensoru un pat elektriski apsildāmu vējstiklu — ar "diedziņiem" kā Ford. Sport papildus zibinās ar grozāmiem biksenona lukturiem, pazīst "strīpas uz ceļa" un pamana, ja no riepām pazūd gaiss. No astoņām iespējamajām virsbūves krāsām automašīnām izvēlētas pašas košākās — rudzupuķu Celestial Blue un sarkana Velocity Red, abas ar t.s. pērli, kas vizmo saulē un izceļ automašīnu stūraino pievilcību. Par to jāpiemaksā 240 latu, un dzeltenas Mazda3 vairs neražo.
Divi litri atkal uzvar
Kā izteicās Trusītis grāmatā par Vinniju Pūku: "Man šķiet, ka viens no mums par daudz ēd, un tas noteikti nebiju es." Mazda3 Sport ir tik izmeklēta, ka pults paliek kabatā, durvis atslēdzas pašas un motors jāiedarbina ar pogu. Pirms testa Mazda pārstāvis solīja pārsteigumu, uz ko arī cerējām, atminoties Mazda3 lēnīgos "automātus". Patiešām, divu litru motors un piecu ātrumu AT iepriecina ar izdarību un dinamiku, īpaši pilsētā. 1,6 litru motors turpretim atsāk veco stāstu — ja klients izbraucis ar divlitrīgu Mazda3, "viens — seši" tam vairs neiemānīsi. Grūti pateikt, tieši kas ir pie vainas — sajūga pedāļa "pieķēriena" punkts, nesaprotami lēni krītošie apgriezieni, atlaižot gāzi, vai transmisijas pārnesuma skaitļi, bet ar Mazda 3 1.6 nevar un nevar pabraukt tik plūdeni, kā gribētos. Pat sēdpozīcija pēkšņi šķiet sliktāka nekā 2.0 Sport, kurai gan arī ir mazliet sportiskāki sēdekļi. Tas, protams, ir subjektīvi, taču pilnīgi vienāds degvielas patēriņš abām automašīnām gan ir fakts — 9,2 litri kopā ar pilsētas satiksmi. Normāli 150 ZS motoram ar "automātu", bet nemaz ne 105 zirgspējām. Mazda3 dīzeļus Latvijā nepārdod, bet "vilku jēra ādā", jauno Mazda3 MPS AutoDiena medīs septembrī. Neatkarīgi no dzinēja Mazda3 atkal uzmundrina ar precīzu vadāmību, atzīstamu piemērotību Latvijas ceļiem (arī grants), uzlabotu skaņas izolāciju un kārtējo reizi nepārspējamu cenas/snieguma attiecību.
***
Mazda3
*** Dizains
*** tehnika
**** komforts
***
Cenas, Ls
Mazda3 1.6 Classic 10 840
Mazda3 1.6 Touring 12 810*
Mazda3 2.0 Sport 5AT 15 240*
*demoauto
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.