Braukt ar BMW markas automobiļiem (vienalga - vieglajiem vai apvidus tipa) neapšaubāmi ir ne vien patīkami, bet reizē arī statusu apliecinoši. Tehnika un izpildījums augstā līmenī ir ikvienā modelī, un par to nākas maksāt tik, cik vairākums nevar atļauties. Iespaidi no BMW X6 izmēģināšanas un ap šo modes lietiņu valdošā ažiotāža lika mēģināt paraudzīties uz BMW apvidnieku piedāvājumu ar vēsu prātu.
Līdz šim par statusa vizītkarti izmantotajam X5, tagad, šķiet, jūtamu konkurenci veidos krietni nepraktiskākais, toties ļoti intriģējošais atvasinājums X6. Abi stāv cenu plauktos, kas sniedzami vismaz par četru ierindas kompaktauto vērtību vai sākumgalā par diviem 3.sērijas BMW. Ieguvums ir ambīciju apmierināšana, pārējo pilsoņu respekts, līdzīgi turīgo atzinība un iespēja reizumis uzmanīgi pabraukties arī pa pļavu.
Mazulis ēnā
Dārgs, salīdzinoši ar citiem kompaktajiem krosoveriem, ir arī BMW
mazākais apvidnieks X3, taču cenu zemākais slieksnis attiecībā pret
X5 un X6 ir par tūkstošiem 20 eiro tuvāks. Protams, ja vien netiek
iekārots mazulis ar reibinošo 3,0sd sešcilindru dīzeļmotoru, kam ir
divi turbokompresori, jauda 286 ZS un griezes moments zvērīgi 560
ņutonmetri. Ar to ne tikai var smiedamies atstāt jaņos citu marku
tiešos sugasbrāļus, bet arī padarīt trakus lielmanīgos X5 un arī X6
īpašniekus. Tāds X3 no vietas 100 km/h sasniedz 6,6 sekundēs,
iekabinot visiem sportiskajiem X6 kupejniekiem, izņemot vien to ar
astoņcilindru 5,0i litru motoru. Tiesa, tad X3 maksā virs 50 000
eiro un gandrīz turpat jau ir arī lielie brāļi, kas prestiža ziņā,
protams, pie mums nozīmē daudz lielāku īpašnieka "svarīgumu".
Pietiekamības mērs
Taču X3 staļļos ir labs rikšotājs arī ar 2,0i dīzeļmotoru, kas mūsu satiksmei, kur nav ātrgaitas ceļu un pilsētās kļūst arvien šaurāk, manuprāt, piemērots daudz labāk. It kā ikdienišķa 150 ZS jauda un 330 Nm maksimālā grieze materializējas pārliecinošā, bet ne reibinošā (tāds var sabiedēt citus satiksmes dalībniekus un varbūt arī pašu braucēju) ieskrējienā. No 0 līdz 100 km/h tiekam pieklājīgās 10,3 sekundēs, bet subjektīvi šķiet, ka pat ātrāk. Taču galvenais, ka X3 2,0d visu - ātruma uzņemšanu, manevrus nelielā tempā un arī straujā gaitā - izpilda ar balerīnas vieglumu un eleganci. Nudien patīkamāk nekā asais brašulis X6, kam milzīgos riteņus koriģē tikai divus pilnus apgriezienus pieļaujošs stūres rats.
Stūrējas X3 ne mazāk lieliski kā jebkurš BMW. Ārpus šosejas, iespējams, var vairāk nekā lielie brāļi, jo xDrive pilnpiedziņa ir faktiski tāda pati, bet attālumi starp asīm mazāki, kas šķēršļotā apvidū ir pluss. Degvielu, pēc rūpnīcas datiem, tērē vidēji 7,2 litrus uz 100 km un, pat dinamiski trenkāts, tiešām to nerij vairāk par litriem astoņiem. Auto bāzes cena ir tikai 38 106 (ja tas tiešām būtu tikai) eiro.
Protams, ka apelēt ar praktiskumu un izmaksām BMW klubiņa dalībnieku, īpaši jau apvidnieku pircēju, vidū laikam ir vismaz naivi. Īpaši Latvijā. Bet autobraucēja dzīve (ikdienas lietošana) ar mazo X3 savā ziņā var būt pat patīkamāka (vieglāka) nekā ar lielajiem radiem. Neticat? Pamēģiniet!
***
Testa auto no BM Auto
BMW X3 2,0d
J J J Dizains
J J J J J Tehnika
J J J J Komforts
***
Cenas, eiro
BMW X3 2,0i 35 106
BMW X3 2,0d 38 106
BMW X3 3,0sd 50 506
BMW X5 no 53 106
BMW X6 no 56 810