Bavārijas Premium automobiļu ražotājs deklarē, ka BMW X6 ir jauna SAC (Sports Activity Coupe) segmenta pamatlicējs. Ja šādu auto, kam kupejas tipa virsbūve apvienota ar visu riteņu piedziņu un pamatvilcienos ar apvidus auto jeb SUV (Sport Utility Vechicles) ierastu konstrukciju, nosauc par SAC, tad tā arī iznāk. Tiesa, izteikti sportiskus apvidus tipa automobiļus ne viens vien ražotājs uzbūvēja vēl pirms X6. Nu ņemsim kaut vai Range Rover Sport, Porsche Cayenne vai Infiniti FX, tikai agrāk nevienam neienāca prātā tiem piešķirt jauna segmenta apzīmējumu, kaut arī, piemēram, Infiniti FX un jaunajam Infiniti EX virsbūves arhitektūra arī velk uz coupe pusi.
Lai cik tas varbūt šķistu kaitinoši BMW, bet pirmo savā ziņā ideoloģiski X6 vislīdzīgāko auto uzbūvēja korejiešu SsangYong un arī paziņoja par jauna segmenta radīšanu, tikai Actyon tika nosaukts nevis par SAC, bet gan SUC (Sport Utility Coupe).
Jāatzīst, ka starp SsangYong Actyon un BMW X6 tiešām ir pamatīga
plaisa. Pirmkārt, Actyon ir tipisks off road braucamais ar nesošo
rāmi, atkarīgu aizmugures balstiekārtu, pazeminātajiem pārnesumiem
un atslēdzamu priekšējo asi, bet X6 ir izteikti sportisks ar on
road apvidnieka iezīmēm. Otrkārt, lai kāds arī būdams, korejietis
spēlē pavisam citā līgā un nav BMW konkurents. Īstie sāncenši - ar
vai bez coupe stila virsbūvēm - tomēr būs Porsche, Range Rover,
Infiniti un citi Premium grupas līdzinieki, kuri var parādīties
tuvākajā laikā.
Tehnokrāts ar komfortu
Par spīti pilnīgi citādai aizmugurei un līdz ar to arī krietni atšķirīgai funkcionalitātei, X6 purngals un salona priekšējais panelis tomēr norāda X5 virzienā, un tā ir vistīrākā patiesība. Xsestais ir būvēts uz X5 bāzes, un riteņu garenbāze, kā arī sķērsbāze priekšā ir vienāda. Taču aizmugures riteņi izbīdīti mazliet platāk. Pateicoties slaidajai virsbūvei, SAC izskatās garāks, taču liekie 2,3 cm nav salonā reāli izbaudāmi. Jūtami cietāka pat standartā ir X6 amortizācija, bet Sport režīmā tā kļūst vēl stīvāka, kaut arī piekare no tehniskā risinājuma viedokļa ir tāda pati kā X5 - neatkarīgā dubultplauktu priekšā un daudzsviru aizmugurē. Tas tikai nozīmē to, ka ārkārtīgi daudz var panākt ar regulējumu un detaļu (amortizatori, bukses) rotāciju.
Arī Xdrive pilnpiedziņas sistēma, lielos vilcienos ņemot, uz X6 ir tā pati, kas citos ar visiem velkošajiem riteņiem komplektētajos BMW, taču tā pirmo reizi ir papildināta ar aktīvo aizmugures diferenciāli DPC (Dynamic Performance Control). DPC elektroniski spēj zibenīgi pārdalīt vilkmi uz pakaļējiem riteņiem līdz pat 1800 ņūtonmetru atšķirībai, kas varbūt ir tieši tas knifiņš, kādēļ ar X6 pa līkumu kaskādēm var "gāzt" gandrīz tāpat kā ar klasisku zemei pieplakušu ielas sporta auto.
Ātruma svētkus kuplina vesela modernās elektronikas noliktava ICM (Integrated Chassis Management), kur vienotā sistēma iekļauta gan aktīvā stūrēšanas un vilkmes kontroles sistēma, gan elektroniski regulējami amortizatori un piekares stabilizatori, kā arī minētais DPC.
Ja ņem vērā, ka X6 ir tikai četrvietīgs auto, kur trešās sēdvietas vietā priekš diviem iebūvēts bokss ar glāžu turētājiem, paroceni un sīklietu vietnēm, tad no komforta aprīkojuma puses tur ir teju viss, ko var gribēt. Taču augumā garākiem cilvēkiem jaukumu baudīšanu var apēnot salīdzinoši neliela rūme ceļgalu zonā un zemais jumts, kas neļaus izsliet galvu.
Aizmugurējais sēdeklis, tāpat kā daudz praktiskākos auto, lokās
attiecībā ½, un ar nolocītiem sēdekļiem X6 bagāžas ietilpība pieaug
līdz iespaidīgiem 1450 litriem, bet nez vai šāda auto īpašnieki ar
to vadās ledusskapjus, pat ja slīpais jumts to ļautu.
Četri sprinteri
Visi X6 tiek komplektēti ar lieliski strādājošu sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Trīs no tiem ir labi pazīstami no X5 un citiem BMW modeļiem, bet astoņcilindru 4,4 l (407 ZS) Twin Turbo benzīna topmotors ir jaunums. Kolosālu 600 Nm maksimālo vilkmi tas iztur no 1750 līdz 4500 apgriezieniem, kas no vietas 100 km/h ļauj sasniegt 5,4 sekundēs.
Arī ar pārējiem motoriem X6 ir ļoti labs skrējējs. Tie visi ir sešcilindrinieki. 3,5 l (306 ZS) benzīna motors karaliskajā sprintā (līdz 100 km/h) uzrāda 6,7 s, lielākais 3,5 l (286 ZS) turbodīzelis zaudē tikai 0,2 s un arī vispieticīgāko 3,0 l (235 ZS) dīzeli par lēnu nu nekādi nenosaukt, lai arī tam līdz simtam vajag 8 sekundes.
Benzīns tīkamāks
Izmēģināt izdevās divas X6 mašīnas - abas ar 3,5 litru motoriem. Dinamiskās īpašības gan dīzelim, gan benzīnniekam ir ārkārtīgi līdzīgas. BMW salona izolācija ļauj ignorēt dīzeļa tarkšķi, jo tas sevi tā īsti atklāj tikai ārpusē. Tiesa, augstos dzinēja režīmos skaņa tomēr sportiski patīkamāka ir benzīna motoram.
Piekare, kā jau iepriekš teikts, ir izteikti cieta un ikdienā var priecēt tikai tādu automobiļu fanus. X6 ir lieliska vadāmība un gaita, bet to izbaudīt tā īsti izdodas tikai uz laba asfalta. Citur piekares cietība traucē labsajūtai. Subjektīvi kopumā labāks iespaids palika par mašīnu ar benzīna motoru, jo tā ikdienas satiksmes plūsmā jaudu un dinamiku demonstrē līganāk, bet dīzelim to īstenot laikam traucē pamatīgais 520 Nm griezes moments no kā izbēgt nevar jau no 2000 apgriezieniem.u
***
BMW X6
J J J J J Dizains
J J J J tehnika
J J J komforts
***
cenas eiro
BMW X6 Xdrive 30d 56 810
BMW X6 Xdrive 35i 57 810
BMW X6 Xdrive 35d 59 810
BMW X6 Xdrive 50i 74 828
***
konkurenti
Porsche Cayenne
Jau no sākta gala BMW X6 kā uz potenciālo konkurentu tika rīdīts uz
karalisko Porsche Cayenne, lai gan virsbūves izpildījuma ziņā
Cayenne nav coupe, turklāt tas ir dārgāks nekā BMW. Toties
sportiskuma jeb jaudas un ātruma, kā arī prestiža ziņā Porsche
kotējas augstāk un solās drīz būt pieejams arī ar dīzeļdzinēju.
Infiniti EX/FX
Par tiesībām oficiāli tirgot Latvijā Nissan luksusdivīzijas Infiniti automobiļus bija izcēlies gandrīz vai karš. Drīzumā uzvarētājs sevi atklās (cenas tiks nosauktas oktobrī), un Infiniti krosoveri noteikti ir vērā ņemami X6 konkurenti. Internets mudž no jaunu un palietotu FX un EX piedāvājuma, bet tie pašlaik vairākumā gadījumu nopērkami pie tā sauktajiem pelēkajiem dīleriem.
SsangYong Actyon
SsangYong Actyon, protams, ne tuvu nav BMW X6 konkurents, taču vizuāli ir vistuvākais bavāriešu franta līdzinieks. Konceptuāli vienāds ir coupe tipa virsbūves risinājums, tikai Actyon būvēts uz rāmja šasijas un komplektēts ar atkarīgu aizmugures tiltu. Toties šim SUC (Sport Utility Coupe) ir arī pazeminātie pārnesumi, un tas prot brist īstus dubļus.