Apstākļu sakritības dēļ Auto-Dienas ekspertiem pērnā gada nogalē
neizdevās piedalīties modeļa Eiropas prezentācijā Vācijā, un pirmā
iepazīšanās ar jauno Jazz notika jau tepat Latvijas ziemā.
Iekšpusē ievērojami
Kopš 2002.gada pārdošanā esošais Jazz Eiropā, Japānā (ar nosaukumu Fit) un pat ASV guva labu piekrišanu, bet Latvijā starp pirktākajiem mazauto nav bijis nekad. Iemesli varētu būt šādi: Honda nekad nav izcēlusies ar zemo cenu politiku, un dizaina ziņā skaistāku auto šajos gados mazauto grupā nav trūcis.
Jaunais džeziņš ārējā izskata ziņā nav daudz mainījies - tā pati virsbūves vienapjoma arhitektūra, tikai ar zemāku jumtu nekā mikroveniem. Tas pats kopējais siluets, kas jauno no vecā Jazz ļauj atpazīt tikai pēc niansēm. Jauna optika priekšā un aizmugurē, citādi bamperi, lielāki sānskata spoguļi, asākas virsbūves paneļu līnijas - tas viss jaunajā džeza kompozīcijā ļauj atrast bagātāku improvizāciju un skanējumu. Minēto jaunā dizaina nianšu ir visai daudz, taču kopumā jaunā virsbūve ārēji tomēr vairāk atgādina labu face lift, nevis jaunu modeli. Agresīvāks jaunā Jazz dizains vienlīdz labi piestāvēs ne tikai dāmām, bet abu dzimumu pārstāvjiem.
Toties iekšpusē Jazz ir pārvērties daudz pamatīgāk. Tur atgādinājumu par veco modeli nav. Sportisks un Honda garam piedienīgs instrumentu panelis ar trim izceltiem ciparnīcu pulksteņiem ir ne tikai ļoti pievilcīgs, bet arī funkcionāls. Šīs paaudzes modeļiem bez borta datora rādījumiem standartā tiek uzstādīta arī sistēma, kas ar zaļu bultiņu palīdzību pasaka priekšā optimālos pārnesumu maiņas brīžus, tādējādi ļaujot ievērot taupīgāku braukšanas režīmu.
Interjera formu un krāsu spilgtums ir viena no mantotajām jaunā Jazz īpašībām. Jaunais stūresrats vien ir ko vērts! Ar ādu jau standartā apvilkts, krāšņs, piesaistošs, pat par spīti plastmasas ieliktņu bižutērijai, un piedevām vēl ērts. Priekšējā paneļa viduskonsole, lai arī pārzīmēta pilnīgi no jauna, ir ne mazāk atraktīva kā 2002.gada modelim, taču mazauto grupā ar neordināriem salona dizaina risinājumiem pārsteigt ir daudz grūtāk nekā lielāku izmēru automobiļos.
Derēs pieciem
Jau iepriekšējais Jazz bija starp savas klases ietilpības
rekordistiem un jaunais ir tāds pats. Par spīti tam, ka B segmentā
atradīsit arī garumā lielākus auto nekā Jazz (3,9 m), mazā Honda
spēj mierīgi uzņemt piecus braucējus, un tie jutīsies ērtāk nekā
vairākumā mazauto. Līdz 2,5 m ir pastiepta (plus 5 cm) riteņu
garenbāze, kas atbrīvo papildu vietu kājām. Jūtami ir uzlaboti
aizmugures sēdekļa spilveni, kas kļuvuši lielāki un biezāki.
Vadītājam ir pieejams atlokāms labās rokas parocenis, priekšējie
sēdekļi kļuvuši ar labāku sānu atbalstu, bet joprojām labi
piemēroti arī augumā prāvākiem ļaudīm. Aizmugures sēdeklis grīdā
iegrimst ar vienu rokas kustību, un bagāžas telpas atjautīgais
risinājums ar divos līmeņos variējamu sīklietu grozu ir lietas, kas
palielina funkcionalitāti un vairo simpātijas.
Brauciena iespaidi
Vadītājam no savas vietas ir laba pārskatāmība, jo arī sānloga trijstūrim nav tikai dekoratīva nozīme, bet lielie sānskata spoguļi ir vesels atradums. Stūre regulējas gan augstumā, gan dziļumā, taču regulēšanas diapazons varēja būt lielāks. Manuālā kārba slēdzas viegli un precīzi. Komfortam jau bāzē Trend ir gaisa kondicionieris, bet, sākot ar Comfort līmeni, automātiskā klimata kontrole.
Izmēģinātais auto ar 1,4 l (100 ZS) benzīna dzinēju, par spīti gandrīz 20 ZS jaudas pieaugumam, sprinteris nav, taču pārvieto gana pietiekami. Lai arī elektromehāniskais stūres pastiprinātājs ar atkarībā no ātruma mainīgu pretestību nav nekāda Dieva dāvana, zemākos ātrumos atslēdzamā stabilitātes sistēma VSA pat ļauj ar zināmu prieku paspriņģot tukšos apledojušos laukumos. Motoriņš iegriežas labi, spindz kā bitīte un ļauj vilkt Jazz ārā no izprovocētām sānslīdēm. Sajūgs gan ir tukšs un mazinformatīvs. Rimtākos režīmos jānovērtē pieaugusī skaņas izolācija, jo dzinēju gandrīz nedzird.
Straujākos pagriezienos labi jūtamas sānsveres, bet ar atslēgtu VSA diezgan ātri Jazz metas šķērsām vai izstumj priekšgalu. Tipiska priekšpiedziņas uzvedība. Sānsveres it kā liecina par piekares garākiem gājieniem, tāpēc mazliet izbrīna, ka nereti no skata ne tajās bīstamākajās bedrēs piekare saņem jūtamus sitienus.
Vidējais degvielas patēriņš testa laikā, par spīti izšķērdīgai paplosīšanai Rumbulas lidlaukā un ne tiem vieglākajiem ziemas ceļiem, bija 5,5 l uz 100 km. Kopumā ņemot, labs un funkcionāls ierindas braucamrīks ar savā klasē ļoti labu ietilpību.
Iespējas
Bez izmēģinātā 1,4 l dzinēja arī vēl taupīgāka un arī attiecīgi gausāka 1,2 l (90 ZS) alternatīva. Iepriekšējam Jazz bija pieejama arī bezpakāpju variatora transmisija. Tās vietā ar 1,4 l dzinēju tagad ir i-Shift robots kā lielākajam modelim Civic. Diemžēl dīzeļu piekritēji jāapbēdina - Honda paredzējusi, ka mazauto joprojām var iztikt bez tiem. Honda ar dīzeli sākas no Civic.
Kompānijas pārdošanas stratēģija arī priekšdienām neparedz zemo cenu politiku, bet uztur austākas atlikušās vērtības saglabāšanu, kas arī nav mazsvarīgi. Pašreizējos kreditēšanas bada apstākļos ir vērts iepazīties ar Honda līzings piedāvājumu, kas, iespējams, cels arī Jazz tirdzniecības rādītājus.
***
Honda Jazz 1,4 Comfort
*** Dizains
*** tehnika
***** komforts
***
Cenas eiro
Honda Jazz 1,2 Trend 13 702
Honda Jazz 1,4 Comfort 14 641
Honda Jazz 1,4 Comfort A/T 15 310
Honda Jazz 1,4 Elegance 16 377
Škoda Fabia 1,4 Classic 10 511
Opel Corsa 1,4 Enjoy 12 565
***
Vienapjoma virsbūve, par spīti salīdzinoši nelielajiem izmēriem, sola ietilpību, un, nokļūstot iekšpusē, nenākas vilties.
Salonā sagaida sportiska izskata stūre un priekšējā paneļa formu daudzveidība.
Sportiskās mērinstrumentu sekcijas trīs glāzēs veiksmīgi integrēts arī borta dators, audio centra vadība pieejama arī no stūres.
Atjautīgais bagāžas telpas transformācijas risinājums ļauj piemērot to gan lielāku mantu, gan sīkumu praktiskai pārvadāšanai.
Cimdu kaste arī jaunajam Jazz ir no diviem nodalījumiem, tikai tagad tos var atvērt katru atsevišķi.
Starp pārsteigumiem ar ievērojamu praktisku nozīmi noteikti jāpiemin mazo apvidnieku cienīga izmēra spoguļi, kas, kā izrādās, izskatu nebojā.
Škoda Fabia
Mūsu tirgus iepriekšējā gada mazās klases karalienes Škoda Fabia rokās ir spēcīgas kārtis: izvērsts dzinēju piedāvājums, hečbeka un Combi virbūve un demokrātiskas cenas. Turklāt, čehietei tagad vairāk nekā agrāk ir pieejamas Volkswagen tehnoloģijas un viscaur spiežas atzītā vācu kvalitāte.
Opel Corsa
Pirms aptuveni diviem gadiem izlaistā pēdējās paaudzes Opel Corsa spēj piedāvāt septiņus dažādus dzinējus un piecus transmisiju variantus. Mazajā klasē tas ir spēks, pat ja cenas nav tās zemākās. Modeļa imidža veidošanā papildu artavu sniedz sportiskā Corsa OPC.
Hyundai i20
Ja vien vietējie dīleri spēs nodrošināt Hyundai i20 tikpat konkurentus graujošas izpārdošanas kampaņas kā par tautas auto kļuvušajam priekšgājējam Hyundai Getz, kas ne vienu vien gadu bija pārdotākais auto savā klasē, pārējiem tirgotājiem atliks vien nopūsties, jo i20 ir bijušā bestsellera evolūcija.