Izmēģinājumu laikā no 8. augusta līdz 14. oktobrim pa visdažādākajiem ceļiem un salīdzinoši mazliet arī pa bezceļiem tika veikti gandrīz 10 000 kilometri. Auto tika lietots gan ikdienas braucieniem tepat Latvija, gan tika izmēģināta tā piemērotība ceļošanai. Duster nenogurdina arī ilgstošā braucienā, lai gan tieši ceļojums uz Poliju vairāk nekā ikdienas pārvietošanās mājas apstākļos lika aizdomāties par vēlmi pēc ērtākiem sēdekļiem. Toties dīzeļdegvielas patēriņš vienmēr atstāja patīkamu iespaidu. Ikdienas satiksmē vidēji ap 6,5-6,7 litri uz 100 km, īpaši nepiedomājot pie braukšanas manieres. Vienīgi ilgāk pabraucot šķēršļotā apvidū, patēriņš kāps augstāk.
Nekādas tehniskas problēmas testa laikā neradās. Mēs būtu vīlušies, ja kas tāds būtu atgadījies jau tik īsā jauna auto lietošanas periodā. Arī iepriekš iegūto viedokli par Duster kopumā šis ilgtermiņa tests nemainīja. Duster ir viens no spējīgākajiem (varbūt pat vislabākais) dubļu bridējiem un šķēršļota apvidus pārvarētājiem visā kompakto krosoveru grupā. Duster piemīt arī mūsu vairumā nesakārtoto ceļu kokteilim reti labi sabalansēts rites komforts. Taču uz pārējo konkurentu fona un XXI gadsimta tehnoloģiju kontekstā Duster pat visbagātīgākajā Laureate komplektācijā ir pagalam trūcīgs komforta aprīkojums un prasts salona noformējums.
Pēdējais laikam ir par iemeslu tam, ka Duster pircējs salīdzinoši ļoti ātri zaudēs to īpašo emocionālo labsajūtu, ko parasti sniedz jauna automobiļa iegāde un lietošana. Ja šo krupi spējat norīt, uz klasesbiedru fona Duster cena nudien ir ārkārtīgi kārdinoša.