Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +2 °C
Apmācies
Otrdiena, 19. novembris
Liza, Līze, Elizabete, Betija

Golfa brālis Polo

Maza automašīna ar lielu pūru. Kas var būt izdevīgāks grūtos laikos?

Senās impērijas gudrība, ka labāk būt pirmajam provincē nekā otrajam Romā, jaunajam Volkswagen Golf nav līdzējusi. Tā gluži vienkārši nav piepildījusies. Skanīgais, bet saturā tukšais World Car of the Year 2009 tituls Volkswagen ir tikai vāja kompensācija par sagrāvi ietekmīgajā Eiropas Gada auto konkursā. Tajā uzvarēja Opel Insignia, bet golfiņš dabūja tikai trešo vietu pēc Ford Fiesta. "Šrotu dotāciju" dēļ aprīlī Golf piedevām tika izstumts no gadiem nesatricināmā Vācijas auto nr.1 troņa, un tā vietu, tiesa gan, tikai uz mēnesi, ieņēma — kā jūs domājat? — atkal tā pati nīstā Fiesta! Sazvērestība un ienaidnieki no visām pusēm!! Ko iesākt?

Aristokrāta stāja


Volkswagen jaunā cerība pasaulē, kuru grib pārvaldīt Tata Nano un tamlīdzīgu surogātautomobiļu ordas, ir nekas cits kā jaunais Polo. Izaudzis lielāks par Golf III, tas dižojas ar atlētisku stāju, kas iepakota Valtera de Silvas jaunā griezuma uzvalciņā. Un, tā kā de Silva nav vis glums modes metrs ar auskaru ausī, bet vienkāršs autodizainers, jaunais Polo patīk visiem, kam patīk automobiļi. Tā sāni ir kā trenētam sportistam — stāvi, taisni un ar reljefu, riteņu arkas izvirzītas, bet bampera apakšmala aristokrātiski pastiepta uz priekšu kā Dimā sen aprakstītajai karalienei Austrijas Annai un maziem Audi tagad. Tas vairs nav pusbadā turēts radinieks, no kura jākaunas. Gluži otrādi — to visur stumj pa priekšu un vēl uzkurina: "Nu, ej, sadod tai Fiestai!"

No vertikāla uz horizontālu


No kurienes nāk šīs brīnumainās pārvērtības? Lielākoties tiešām no Golf 6, jo Polo lukturos un falšradiatora restē sazīmējama tā pati horizontālā priekšpuses arhitektūra — lukturi un šaurā reste ir kā izgriezti ar metālgrieznēm. Tā krasi atšķiras no iepriekšējā modeļa panaivā ģīmja ar stāviem kā minivenam lukturiem.

Polo varētu skatīties uz priekšu kaut vai caur tūnētu "Bose Look" (niknais skats) motora pārsegu, kas aizsedz pusi lukturu, taču automašīnas klasi un vērtību izceļ kvalitatīvas detaļas un augstvērtīgs dizains.

Ņemsim kaut vai pakaļējo optiku — tādu droši var likt kaut Audi A3.

Pirmais 1,6 dīzelis no VW

Sarkans tas izskatās satriecoši. Sudrabaina krāsa liek tam izskatīties lielākam. Dzeltenais tonis iemaisījies tāds ne visai, bet tumši zilā krāsa notušē ierautos sānus.

Arī balts nav slikts, taču testos Itālijā izvēle krita uz koši sarkanu Polo ar dīzeļdzinēju. Polo ir pirmais Volkswagen grupas auto, ko aprīko ar jauno 1,6 litru TDI. Commonrail motors ir klusāks un ekonomiskāks par vecajiem 1,9 un 2 litru dīzeļiem. Zinot, ka Ford — PSA kopražojuma 1,6 litru dīzelis atradis lietojumu no Citroen C2 līdz pat Volvo S80, skaidrs, ka arī mazais vācu TDI izplatīsies visās iespējamās klasēs un modeļos.

Mazajam Polo tāds dīzelis ir kā radīts — labi uzķer braukšanas tempu un salonā vispār nav dzirdams. Tikai pret kalnu piektajā ātrumā lāgā negrib iet un mazliet gurst arī citos, ja apgriezieni mazāki par 2000.

Vēlāk noskaidrojas, ka 1.6 TDI vienā vienīgā modelī ir trīs jaudas versijas — 75, 90 un 105 ZS. Mums trāpījās tā vājākā.

Mazāk vairs nevar

Mazauto ar dīzeli nav Latvijas pircēja prioritāte, pie mums tādi auto ēd benzīnu. Tāpēc testu mērķis ir cits

jauns motors — 1.2 TSI. Mazākais no visiem TSI motoriem, tas atsperas ar turbokompresora palīdzību un, pēc VW tehniķu vārdiem, aizstāj parastu 1,6 motoru, kāda Polo vairs nav. 105 zirgspēki uz papīra neizskatās pārāk seksīgi, bet ko motors izpilda uz ceļa! Sardīnijas serpentīni piepeši iegūst pavisam citu vijumu. Sausā TSI skaņa ceļas un krīt ar šujmašīnas apgriezieniem, un sajūta ir tāda, it kā tas būtu nevis 1,6, bet vismaz 1,8 motors. Maksimālajā komplektācijā 1.2 TSI salikts ar septiņu ātrumu DSG pārnesumkārbu, kura tiek galā ar motoriņu tikpat rāmi kā ar 1.4 TSI golfā. Vācu inženieru kārtējais mazais, pieticīgais triumfs. DSG pārnesumkārbu var pielikt arī 90 zirgspēku dīzelim un parastam 1,4 litru benzīna motoram. Savādi, bet VW Polo nav trīscilindru dīzeļu ar 1,4 litriem, kādi ir gan Škoda Fabia, gan Seat Ibiza, kura zem virsbūves ir Polo kopija. Laikam prestižs neļauj, kaut gan 1,2 benzīna 3 cilindru motoreļi jaunajam Polo ir.

"Tu man virsū negāzies"

Neatkarīgi no motora izvēles, Polo salons tiešām ir mazais Golf. Turklāt nevis puse no tā, bet kādi 80%. Trūkstošie 20% norakstāmi uz to, ka Polo tomēr ir klasi zemāks auto. Plastmasas salona apakšdaļā ir cietas un lētas, un atšķirībā no mīkstās, kvalitatīvās augšas pat ne visur melnas.

Starp priekšējiem sēdekļiem ir mazs attālums, tāpēc drauga plecs vai vismaz elkonis ir vienmēr jūtams. Nu nekas, toties Polo nevajag duālo klimata iekārtu. Par spīti bagāžnieka dubultgrīdai, Golf tas vienalga ir lielāks.

Lielajā brāli ir daudz vietas aizmugurē, kurpretim Polo "otrajā balkonā" 1,8 m gari ļaudis baksta ar ceļgaliem atzveltnes un sargā pakausi. Bet vai tad Volkswagen solīja ko citu?

Toties instrumentu panelim ir balts apgaismojums un teicama grafika, viduskonsolē var dabūt tos pašu radio un navigācijas kā Golf. Bet blakussēdētājs lai atvirzās tālāk un pievāc elkoni, kad es slēdzu ātrumus!

Braucoša pašapziņa

Pircēju pašapziņu cels arī jaunā parauga stūre, turklāt mehānisms, ko tā groza, ir elektrohidraulisks, nevis tīri elektrisks kā vairumam konkurentu. No tā rodas grūti atstāstāmā kontroles sajūta pār automašīnu, no kuras VW negrib šķirties pat automobilī par 11 000 eiro. Ļoti stingra virsbūve uzlabo ne tikai drošību, bet arī gaitu, ko nekādi nedara 215/40 R17 riepas testa auto. Mūsu Polo tādas nevajag, ja nu vienīgi pēc gada ieplānotajam GTI. Taču ar biszālēm piebāzti hečbeki tagad nav aktuāli, krīzes auto ir Polo BlueMotion — izcils veids, kā braukt ar 3,6 litriem uz 100 km (reāli ap 4 l) un nejusties kā pilnīgam idiotam. Volkswagen Polo atgriezusies vizuālā pievilcība, kura izplēnēja iepriekšējās paaudzēs un, pretstatot šīsdienas rezultātam, varbūt nemaz nav eksistējusi. Citos apstākļos Polo atkal būtu automašīna aptiekāram, taču laikā, kad visa pasaule ir pati sev parādā un nezina, ko iesākt, mazais brālis var pārspēt lielo. Tas ir, otrais provincē var kļūt par pirmo Romā. Un no jūlija arī Rīgā.

***

Volkswagen Polo

***** Dizains

***** tehnika

**** komforts

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli


Interesanti

Vairāk Interesanti


Receptes

Vairāk Receptes


Dzīvnieki

Vairāk Dzīvnieki


Notikumi

Vairāk Notikumi


Cits

Vairāk Cits


Tehnoloģijas

Vairāk Tehnoloģijas


Zirnis joko

Vairāk Zirnis joko