Hyundai ix55 ir no aizjūras pārvests dārgums — slīpēts, apstrādāts, nepazīstams
Gluds kā akmens
Godīgi sakot, arī pusdārgakmeņiem ir savas ēnas puses. Tā kā neviens no tiem izraktā vai atšķeltā veidā nav ne pustik ciets kā dimants, jau startā var aizmirst par 58 brīnumainām šķautnēm, kurās aizgrābjoši lūst gaisma. Hyundai ix55 ir Eiropai adaptēts amerikāņu modelis Veracruz un organiski iekļaujas starp pārējiem Hyundai. Tas nozīmē, ka ix55 ir gluds kā olis, bez nevienas pašas ekstraordināras līnijas vai šķautnes, ja neskaita dzīvīgos pakaļējos lukturus. Tomēr būtu pārsteidzīga un pat rupja kļūda nosaukt ix55 par vienkārši lielu Santa Fe.
Materiāli atbilst cenai
Patiesībā šis automobilis ir gatavā pārsteigumu aka. Pirmais liek atkāpties bagāžnieka vāks, kas atveras ar elektromotoru. Hyundai tā ir neredzēta greznība. Salons pirmajā acumirklī tik tiešām izskatās pēc vienkārši liela Hyundai, taču ar laiku manāms, ka ražotājs centies "pievilkt" materiālu kvalitāti cenai. Vadītāja sēdeklis gan ir tipisks Hyundai — plats un nepilnīgi regulējams, toties stūre nav tik slidena kā Santa Fe un Tucson. Un — svētais Lexus — arī tā regulējas elektriski! Viduskonsolē sēž zilas gaismas apspīdēta vienādu pogu kaskāde, un braucot reizēm nākas pārlieku novērst uzmanību no ceļa, lai regulētu temperatūru vai paskatītos, cik pulkstenis.
Brauc labāk, nekā var domāt
Pieļauju, ka jums tāpat kā man, caur pieri lūrot uz ix55 anonīmo izskatu (automašīnas priekšpuses dizainā ir kaut kas no ģenētiski modificēta dārzeņa), negribas ticēt, ka "šitas kaut cik normāli brauc". Kļūda nr.2! Hyundai Veracruz pārveidošana par ix55 izdevusies tik veiksmīgi, ka automašīna šokē ar stabilitāti, gaitas komfortu un atsaucību stūrei. Ix55 vadīšanai piemīt dārgiem SUV raksturīgā parākuma un kontroles sajūta, turklāt Hyundai izdevies tas, ko nekādi nespēj panākt Lexus RX, proti, tas pārliecinoši brauc pa zemesceļu. Skaņas izolācija viegli liks aizmirst, ka priekšā ir dīzelis. Jauns 240 ZS motors sajūgts ar sešpakāpju automātu. Tomēr par mašīnas izmēriem neļauj aizmirst degvielas patēriņš — ne mazāk par 10 litriem ix55, kaut izstiepies. Vēl jāatceras, ka ix55 ir krosovers, SUV, vienalga kas, tikai ne apvidus auto. Automātiskā pilnpiedziņa neizvilks no vietām, kurās ļauj iebraukt augstais klīrenss, kas nebīstas bedru un bortakmeņu. Hyundai, šķiet, uzlauzis lielizmēra "džipu" piedāvājumu, bet... Iedomājoties vien, ko vēl var nopirkt par 40 000 eiro, uzmācas raizes, vai ix55 nekļūs par tikpat nenovērtētu un retu auto kā Hyundai Grandeur.
***
Cena eiro
Hyundai ix55 3.0 CRDi 41 900
***
Hyundai ix55
* * * Dizains
* * * * Tehnika
* * * * Komforts
Uzmanību!
Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.