Tomēr bija arī veiksmes, un viena no tādām ir Jaguar S-Type ar 2,7 litru dīzeli. Peugeot motors ar divām turbīnām izrādījās tik labs, ka derēja pat alumīnija flagmanim XJ.
Dīzelis, ko uzbūvējuši fani
Lai gan dinamika faktiski neatšķīrās un skaņas izolācija bija
labāka nekā dažiem konkurentiem, luksusdīzeļu grandi raudzījās uz
Jaguar no augšas, diezgan pamatoti norādot, ka 2,7 litri, kaut 6
cilindros, tomēr nav 3. Tagad viņiem būs jānožēlo sava uzpūtība, jo
jaunais Jaguar XF 3.0 Diesel S ne vien izpilda prasītās normas, bet
ielaužas BMW 535d aprindās. Un tās ir tikai 6,4 sekundes līdz 100
km/h ar vidējo patēriņu 7, nu, varbūt 8 litri. Atzīšos, ka man
ārkārtīgi patīk Jaguar testbraucieni, taču ne jau virspusēju
iemeslu dēļ, piemēram, par velti pabraukāties ar dārgu automašīnu.
Pat pēc Jaguar pāriešanas Tata īpašumā jātaupa nauda. Tas nozīmē,
ka prezentācijas vada tie paši inženieri, kas izpīpējuši motorus un
mašīnas, un arī vēlāk pie galda blakus žestikulē savas lietas
entuziasts, nevis vācu propagandas ministrs vai kaut kādas
nesaprotamas kloķu - klaņu apakšnodaļas pusvadītājs, kurš
mikrometru pēdējo reizi paņēmis rokā augstskolā.
Noapaļoti tilpumi
No tādiem frīkiem kā Kriss Atkinsons (ne tas, kurš brauc rallijā)
var uzzināt, ka modernus dīzeļus var ražot arī ar čuguna blokiem,
un apgalvojums, ka dīzeļa iespīlēšana Euro 5 normās palielina
trokšņa līmeni, ir absolūtas pupu mizas. Jaguar 3.0 D bez burta S
attīsta 240 zirgspēkus, nevis 275, maksā mazāk, taču aprīkots ar to
pašu sešpakāpju "automātu", kura grozāmsvira maģiski izbrauc no
viduskonsoles. Piekare ir tāda pati kā benzīna XF, tāpēc dīzelis
nekādi neietekmē Jaguar vadīšanas sajūtu, par ko 100% atbildīgs
Jaguar piekaru faķīrs Maiks Kross. Jaguar pilnībā paļaujas uz
normālām atsperēm, izņemot kupeju XK, kas ieguvusi modernāku
interjeru ar Jaguar Drive Selector un jaunu 5 litru motoru vecā 4,2
l agregāta vietā. Tiešās iesmidzināšanas dzinējam ir 385 ZS, taču
tas ir pūdelis līdzās versijai ar kompresoru. Keplera teleskops par
600 miljoniem meklēs svešas civilizācijas, bet ko ekonomiskajā
vakuumā meklē 510 zirgspēku Jaguar XFR? Spriežot pēc britu
autožurnālu virsrakstiem, kādu BMW M5, ko apēst brokastīs. Jebkurā
gadījumā diagnoze ir skaidra - tehniski Jaguar ir pie labas
veselības.
***
Cenas, eiro
Jaguar XF 3.0 Diesel 52 150
Jaguar XF 3.0 Diesel S 55 055
Jaguar XF 5.0 V8 71 390
***
Jaguar XF 3.0 Diesel S
**** Dizains
**** tehnika
**** komforts